مدیرکل حج و زیارت استان قم مطرح کرد

ثبت نام ۱۴ هزار قمی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت استان قم از ثبت‌نام ۱۴ هزار نفر از شهروندان قم در سامانه سماح خبر داد و گفت: رسانه‌ها در زمینه حرکت زائران از مبدأ با گذرنامه و ویزا اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۳۲۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸ 29 October 2016
به گزارش تابناک قم، اکبر رضایی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، از ثبت نام 14 هزار نفر از شهروندان قم در سامانه سماح خبر داد و اظهار داشت: با توجه به استقرار کنسولگری عراق در قم مشکلی در صدور روادید نداریم.

مدیرکل حج و زیارت استان قم با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در زمینه حرکت زائران از مبدأ با گذرنامه و ویزا اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند افزود: مرز خروجی زائران قم از مرز مهران است که در این زمینه نیز باید اطلاع رسانی‌ها انجام شود.

یونس عالی‌پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی کمیته فرهنگی ستاد اربعین در راستای شناسایی و رفع خلاء‌های برنامه‌ها در این ایام اظهار داشت: امسال تلاش شده تا از تمام امکانات در راستای خدمات رسانی به زائران استفاده شود در این راستا فضای مصلی، حسینیه‌ها و تعدادی از مدارس استان برای اسکان زائرانی که وارد قم می‌شوند در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال مرز شلمچه برای عبور مهاجرین افغانستانی و مرز مهران برای زائران ایرانی تعیین شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است اقدامات لازم برای حمل و نقل زائران در نظر گرفته شود.

وی همچنین از سفر معاون سیاسی امنیتی استاندار به مرز مهران برای انجام هماهنگی‌های لازم در اعزام زائران خبر داد و گفت: کمیته امنیتی در مرز مهران برگزار می‌شود تا در آن مسائل امنیتی با مسئولان استان ایلام و مهران بررسی شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار