آموزش آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت به ۱۰هزار زن خراسان جنوبی ارائه شد

مشاور امور بانوان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه ابتدای امسال آموزش های پیشگیری از معلولیت به ۹ هزار و ۹۹۸ نفر از زنان جامعه هدف ارائه شده است.
کد خبر: ۳۲۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 15 November 2016
زهرا زحمتکش امروز(25 آبان) در دیدار دیدار مشاورین امور بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: بهزیستی در سه حوزه تخصص معاونت امور اجتماعی، معاونت توانبخشی و توسعه پیشگیری فعالیت دارد.
وی با اشاره به حوزه معاونت امور اجتماعی بهزیستی در سه دفتر تخصصی توانمندسازی خانواده و زنان، دفتر امور کودکان و نوجوانان و دفتر آسیب دیدگان اجتماعی فعالیت می کند، افزود: در حال حاضر 2 هزار و 107 خانواده  در دفتر توانمندسازی زنان دارای پرونده هستند.
مشاور امور بانوان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تعداد زنان و دختران روستایی، عشایری بهره‌مند از بیمه اجتماعی یک هزار و 225 نفر و تعداد زنان سرپرست خانوار بهره مند از بیمه شهری 684 نفر است.
زحمتکش با بیان اینکه بهزیستی به 540 خانواده دارای فرزندان چندقلو کمک کرده است، تصریح کرد: همچنین به یک‎هزار و 167 دانش‌آموز نیازمند برای بهبود تحصیل کمک شده است.
وی با اشاره به اینکه 284 مهد کودک در استان تحت نظارت بهزیستی است، گفت: از این تعداد 147مهد کودک شهری و137 مهدکودک روستایی است.
مشاور امور بانوان بهزیستی خراسان جنوبی به برگزاری کارگاه های آموزشی خانواده در محلات اشاره و افزود: در شش ماهه امسال یک هزار و 286 خانواده در این کارگاه‌ها شرکت کردند.
زحمتکش بیان کرد: یک هزار و 55 نفر در شش ماهه ابتدای سال جاری از آموزش‌های مهارت زندگی قبل از ازدواج بهره‌مند شده‌اند.
وی به اجرای برنامه ژنتیک در مراکز مشاوره جهت کاهش شیوع و بروز معلولیت ها اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا از ابتدای امسال یک هزار و 172 نفر در این برنامه شرکت کردند.
مشاور امور بانوان بهزیستی خراسان جنوبی  گفت: از ابتدای امسال 9 هزار و 998 زن ‌های آموزش های پیشگیری از معلولیت در جامعه هدف را فرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار