تبلور بارش رحمت الهی و باران اشک‌های عزاداران حسینی در چالوس

عشق به سرور و سالار شهیدان و دل در گرو یار سپردن سبب شد عاشقان حسینی در چالوس با تلفیقی از باران رحمت الهی و باران اشک‌های خویش تجلی حماسه‌ای ماندگار را به‌تصویر کشیدند.
کد خبر: ۳۳۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 20 November 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، با وجود اینکه  بیش از یک هزار و 400 سال از زمان شهادت امام حسین(ع) می‌گذرد اما علاوه بر جمعیت بی‌نظیری که بر سر قبر آن حضرت حاضر می‌شوند عاشقان دیگری که امکان آن حضور معنوی برایشان مقدور نیست در داخل کشور و در شهرهای خود با راهپیمایی و تجمع عظیم خود ثابت می‌کنند که عشق به معشوق زمان و مکان نمی‌شناسد.
 
امروز مردم شهرستان چالوس از خرد و کلان تا پیر و جوان نیز با دیگر عاشقان و دلدادگان حسینی هم‌نوا شده و و با وجود بارش شدید باران و سرمای هوا در اجتماع بی‌نظیری که میزبانش امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان هستند سر تسلیم فرود آورده و از شهرها و روستاهای دور خود را به مرکز شهر رساندند تا شاید تحفه‌ای از این عشق راستین را نصیب شوند.
 
 
 
*خط بطلانی بر اقدامات بی‎اثر دشمنان
 
رئیس حوزه علمیه شهرستان چالوس نیز با اشاره به اینکه اربعین هر سال با شکوه‌تر برگزار می‌شود، به فارس گفت: روز اربعین روزی‌ است که عمر سعد و لشکریانش فکر می‌کردند با شهادت امام حسین(ع) در عاشورا همه‌چیز تمام می‌شود اما تمام نقشه‌های آنها نقش بر آب  شد.
 
حجت‌الاسلام محمد‌حسین اسفندیاری با اشاره به فداکاری‌هایی که حضرت زینب(س) در زنده‌ نگاه‌داشتن یاد و نام عاشورا و شهدای کربلا کشید، افزود: آن‌حضرت به‌دشمنان فرمودند: «مرده حسین از زنده‌اش برای شما سخت‌تر است» و این‌ جمله با حضور مردم در مراسم اربعین حسینی آن‌هم با گذشته بیش از یک‌هزار و 400 سال به‌ اثبات رسیده است.
 
وی با بیان اینکه کربلا امروز تجلی‎گاه عشق پاک و جاری عاشقان حسینی است که از راه دور و نزدیک رفتند تا ارادت بی‎پایان و بدون منتهای خود را به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) به نمایش جهانیان بگذارند، گفت: با وجود تلاش بی‎وقفه و شبانه‎روزی دشمنان برای کمرنگ ساختن باورها و اعتقادات دینی در بین مذهبی امت مسلمان همه ساله برگزاری اجتماع اربعین حسینی در کنار مناسبات مذهبی خط بطلانی بر اقدامات بی‎اثر و نتیجه دشمنان می‎کشد.
 
 
 
*اربعین حسینی و دل شکسته بی‌بی زینب
 
مسؤول شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان چالوس نیز در گفت‌و گو فارس با اشاره به اینکه روز اربعین حسینی روزی است که زینب کبری با قدی خمیده راهی کربلای معلی برای زیارت قبر برادر شهیدش شد، گفت: امروز روزی‌ است که بی بی زینب همراه قافله اسرا وارد کربلا می‌شود و امان از دل زینب(س) که امروز بر بالای قبر برادرش ابا عبدالله الحسین(ع) درد دل‌هایی می‌کند.
 
کامران براری با اشاره به اینکه در این‌روز زینب کبری(س) خاطرات روز عاشورا را به یادآورده است، افزود: قطعا در این روز پرستار کربلا جدا کردن سر از بدن پدر در کنار گودال قتلگاه را به‌یاد آورد و هزاران بار از خداوند خواست که ایکاش این‌صحنه را نمی‌دیدم.
 
وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در بالای مزار پدرش به‌شهادت رسیدن اینجا علی اکبر و علی اصغر(ع) را و قطع شدن دستان مبارک حضرت ابوالفضل(ع) را‌ به‌یاد آورد و گفت: امروز نیز مسلمانان و شیعیان به تأسی از دل شکسته حضرت زینب(س) با ایجاد تجمعی چنین عاشقانه ثابت می‌کنند که اگر در آن‌ روز دشمن قصد داشت تا اسلام را ریشه‌کن کند امروز این مردم آمدند تا نقشه‌های دشمن را در سایه این جمع خنثی کنند.
 
 
 
*حفظ محور وحدت و همدلی در اربعین حسینی
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چالوس نیز با اشاره به تشکیل ستاد مراسم اربعین حسینی از دو ماه پیش به ریاست امام جمعه چالوس، اظهار کرد: اجتماع عظیم حسینی در این شهرستان هر ساله با پخش مستقیم از صدا و سیما همراه بود که امسال نیز با وجود شرایط نامساعد جوی بیشتر اقشار مردم به عشق سرور و مولای خویش در این مراسم حضور پیدا کردند.
 
حجت‌الاسلام علی اسفندیاری حضور پرشور مردم در این اجتماع عظیم را ستودنی خواند و افزود: با توجه به اینکه هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا ایجاد و حفظ وحدت بین مسلمانان بود برگزاری متمرکز عزاداری اربعین حسینی نیز حفظ وحدت و اتحاد بین مردم از هر قشر و با هر نوع سلیقه‌ای است.
 
وی با اشاره به راهپیمایی عاشقان به‌سمت کربلای معلی نیز، خاطر‌نشان کرد: اینک مردان، زنان، کودکان و سالخوردگان عزادار حسینی پس از طی کیلومترها راه سرانجام به کربلای معلی رسیده و رفتند تا با بیعتی دوباره و چند باره با سید و مولای خود عهد و پیمانی دوباره بسته و در گوش جهان فریادی غرا و رسا سر دهند که تا آخرین قطره خون از مکتب سرخ حسینی و نهضت عاشورایی جدا نمی‎شوند.
 
این مسؤول با بیان اینکه بر خلاف تبلیغات منفی که دشمنان سعی کردند تا دلهره و تشویش را در عاشقان به اباعبدالله‌الحسین(ع) برای باز ماندن از قافله راهپیمایان اربعین حسینی ایجاد کنند، گفت: جوانان کشور باید بدانند که آنچه که نجات دهنده مسائل ضد فرهنگی است روی آوردن به مسائل دینی است، بنابراین تبلیغات در فضاهای مجازی می‌توانند در راستای دین و فرهنگ دینی و محلی استفاده شود و با توجه به تأکیدات رهبری باید نسبت به مسائل فرهنگی خود و عزدارای اصیل منطقه خود توجه داشت تا بتوان آسیب‌ها و نقشه‌های دشمن را خنثی کرد.
 
 
 
*لزوم احیای حماسه عاشورا و اربعین حسینی
 
یک استاد دانشگاه نیز با اشاره به اینکه روز اربعین حسینی روز مهمی است که در تاریخ اسلام ماندنی و جاودانه شد، به فارس گفت: باید این حماسه حسینی را زنده نگه داریم زیرا احیای دین اسلام به این اربعینی حسینی و حماسه عاشورایی است.
 
عبدالغدیر سالاریان با بیان اینکه در این برهه از زمان وظیفه ما امت مسلمان مهم و حساس است، تصریح کرد: باید در احیای اربعین حسینی تلاش کنیم تا جاودانه و ماندگار شود زیرا تا خون مظلومان به جوش است آوری عاشورا به گوش است.
 
وی خطاب به جوانان عاشق اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: جوانان اگر بخواهند در اربعین به کربلا بروند سعی کنند خود را به کربلا و مرقد مطهر ایشان و سقای دشت کربلا برسانند تا عشق و ایثار را از نزدیک لمس کنند و فداکاری را از آنها بیاموزند.
 
* شگفتی مذاهب و فرقه‌های مختلف
 
به گزارش فارس، این تجمع عظیم درمیان هیچ یک از مذاهب و فرق دیده نمی‌شود و اخبار مربوط به اجتماع مردم در اربعین حسینی سبب تحیر و شگفتی بزرگان مذاهب و فرق دیگر شده است.
 
و کوتاه سخن اینکه در می‌یابیم اگر قیام امام حسین(ع) نبود اسلام با طراوت نمی‌ماند و این طراوت و شادابی اسلام به‌دلیل امام حسین(ع) است که امید است از این الگو درس بگیریم و آن حضرت را سرلوحه خود در همه شئون زندگی قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار