تاکید مجلس بر حمایت جدی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

همنوایی دلواپسان برای «توقف مذاکرات»

علی لاریجانی در جلسه صبح امروز فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، و در واکنش به این طرح، ضمن مخالت شدید با این طرح، بر حمایت جدی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و پرهیز از واکنش‌های سریع و بدون فکر در این زمینه، تاکید کرد.
کد خبر: ۳۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 10 May 2015
رسانه‌ها به نقل از برخی نمایندگان مجلس از تهیه و تدوین طرحی 3 فوریتی برای توقف مذاکرات هسته‌ای تا قطع تهدیدات آمریکایی‌ها خبر داده بودند و قرار بود این طرح امروز تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود. اما علی لاریجانی در جلسه صبح امروز فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، و در واکنش به این طرح، ضمن مخالت شدید با این طرح، بر حمایت جدی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و پرهیز از واکنش‌های سریع و بدون فکر در این زمینه، تاکید کرد.

 جواد کریمی‌قدوسی نماینده عضو جبهه پایداری، در توضیح جزئیات این طرح گفته بود که "این طرح دارای یک ماده واحده است که طبق این طرح دولت موظف است مذاکرات را متوقف کند تا زمانی که آمریکایی‌ها طی بیانیه‌ای از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کرده و به تهدیداتشان پایان دهند. استقلال و آزادی ملت ایران برای وکلای ملت دارای اهمیت فراوان است و هیچگاه اجازه نمی‌دهیم حقوق ملت ایران توسط ابرقدرت‌ها تضییع شود." مهدی کوچک‌زاده، دیگر نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری نیز به خبرگزاری خانه ملت گفت که نام این طرح «جلوگیری از تحقیر و تحمیل ذلت بر ملت بزرگ و شریف ایران اسلامی» است.

به گفته این نماینده‌ها که هر دو از مخالفان سرسخت مذاکرات و توافق هسته‌ای و حامیان محمود احمدی‌نژاد در مجلس هستند، این طرح قرار بود امروز به امضاء نمایندگان رسیده و تقدیم هیات رئیسه مجلس شود."

اما سیدباقر حسینی، در همین‌باره به نقل از علی لاریجانی که در جلسه صبح امروز اصولگرایان رهروان ولایت حضور داشت گفته است "رییس مجلس به شدت با واکنش‌های تند از جمله ارائه طرح‌های غیرکارشناسی 3 فوریتی که هم‌اکنون به امضای چند نماینده رسیده به شدت مخالفت کرد.

وی ادامه داد: رییس مجلس تاکید داشت «ما با تیم مذاکره کننده هسته‌ای هیچ زاویه‌ای نداریم بنابراین باید به دور از واکنش‌های عجولانه اجازه دهیم تیم مذاکره‌کننده پای میز مذاکرات اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به کرسی بنشاند؛ مقام معظم رهبری حمایت خود را از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعلام داشته‌اند بنابراین ما نیز در مجلس باید تابع معظم له باشیم».

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: لاریجانی همچنین در این جلسه متذکر شد که در حال حاضر در آمریکا سیاستمداران این کشور در دو حزب دموکرات و جمهوریخواه با یکدیگر مشکل دارند اما ما در جمهوری اسلامی ایران با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هیچ مشکلی نداریم بلکه از آنان حمایت می‌کنیم بنابراین بهتر است به دور از جوزدگی و تصمیمات ناپخته واکنش مجلس به مصوبه سنا، صدور یک بیانیه باشد. بنابراین در جلسه علنی امروز مجلس بیانیه‌ای در واکنش به اقدام مصوبه سنای آمریکا تهیه شد که در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

همچنین محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی در همین‌باره گفته است "ما بارها اعلام کردیم به تیم مذاکره کننده خود اعتماد داریم. رهبر معظم انقلاب نیز به این مهم تاکید کردند . البته این به معنای عدم رصد، تعقیب و مراقبت نیست. اولین جایی که تیم مذاکره بعد از پایان مذاکرات حضور می یابند، مجلس است."

به گزارش آفتاب، پیش از این نیز سنای آمریکا طرح نمایندگان تندرو جمهوری‌خواه که از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای و رویکرد باراک اوباما در قبال ایران هستند را تصویب کرده که بر اساس آن پس از توافق نهایی ایران و گروه ۱+۵، کنگره آمریکا ۳۰ روز فرصت دارد تا نظر موافق یا مخالف خود را در خصوص این توافق اعلام کند.

ایران و کشورهای گروه ۱+۵ شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین به همراه آلمان تا ۱۰ تیر ۱۳۹۴ فرصت دارند که به این توافق دست پیدا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار