فتاح:

خدمات به مددجویان باید اولویت بندی شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه خدمات به مددجویان باید اولویت بندی شود، گفت: شاخص کار و تلاش در امداد رسیدگی به احسن وجه به مددجویان است.
کد خبر: ۳۴۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 08 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سید پرویر فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر یک روزه به قزوین در جمع مدیران و روسای کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: فلسفه تغییر مدیریت ها یک نظریه علمی و قابل دفاع است چراکه به رشد و ارتقا خدمت و کارها منجر می شود.
وی ادامه داد: تغییرها در امداد تنها محدود به افراد نیست بلکه ما باید علاوه برر تغییر و جابجایی نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت افراد، در خصوص شیوه ها و روشها نیز به بازنگری دست بزنیم تا فرایند خدمت در امداد ارتقاء یابد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: هر کاری که در کمیته امداد انجام می شود برای خدمت به مددجو است و تغییرات و تصمیم ها باید با تغییر وضعیت مددجویات مرتبط باشد.
وی اضافه کرد: شاخص کار و تلاش در امداد رسیدگی به احسن وجه به مددجویان است چراکه هر میزان تلاش ما در هر حدی بدون تأثیرگذاری در زندگی و وضعیت مددجو معنایی ندارد.
فتاح خاطرنشان کرد: کار و خدمت برای مددجویان هیچ منتی ندارد از این رو سراسر کار ما باید خدمت به مددجو باشد و جلب رضایت مددجو برایمان ارزش باشد چراکه این رضایت مددجواست که در درگاه الهی برجسته و مهم است.
وی توضیح داد: کار صالح و با نیت قرب الهی در درگاه الهی پذیرفته می شود بنابراین باید کاری کنیم تا نتیجه کار و تلاش ما در ارتقای زندگی محرومان و نیازمندان ملموس شود البته کار خیری که مردم انجام می دهند بهتر از سایر کارهاست.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: همه خدمات به مددجویان باید اولویت بندی شود و براساس نیازهای ضروری و فوریت های لازم اقدام شود از این رو مددکاران باید ارتباط پیوسته و مستمری با مددجویان داشته باشند و نیازهای آنها را براساس ضرورت های در امداد پیگیری کنند.
وی کار فرهنگی را محور اقدامات امداد دانست و اظهارکرد: همه کار امداد کار فرهنگی است، کار فرهنگی تنها در برنامه های فرهنگی خلاصه نمی شود بلکه همه کار خدمتی امداد فرهنگی است و این کار فرهنگی نباید تنها برای مددجویان باشد بلکه خدمات فرهنگی ما علاوه بر مددجویان در حوزه بصیرت بخشی و کار معرفتی نیز به همکاران ارائه شود.
فتاح با تقدیر از اقدامات انجام شده در استان قزوین اعلام کرد: باید تلاش ها را استمرار دهید و ارتقای وضعیت خدمتی را از شرایط موجود نیز بالاتر ببرید و در این میان بدانید که هر میزان که در هزینه ها صرفه جویی کنید، مبالغ در سایر سرفصل های استان منظور می شود.
در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: استان قزوین دارای ظرفیت های زیادی است که می توان از این ظرفیت ها برای ارتقای وضعیت خدمتی به نیازمندان بهره برد.
وحید میرزایی بافتی خاطرنشان کرد: استان قزوین در حال حاضر بیش از 22 هزار خانوار تحت پوشش دارد و در زمینه صدقات نیز رشد خوبی را داشته است البته در برخی طرح ها رشد داشته ایم از جمله در طرح محسنین 14 درصد رشد داشته ایم.
وی یادآورشد: در خصوص احداث مسکن مددجویی نیز عملکرد استان بیش از تعهد و برنامه پیش بینی شده بوده به طوری که 59 واحد شهری، 623 واحد روستایی احداث و 17 واحد نمیه تمام شهری و 62 واحد نیمه تمام روستایی را احداث کرده ایم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با استاندار قزوین اظهارداشت: هدف اصلی رئیس و هیئت امنای کمیته امداد در این دوره پس از کسب رضایت پروردگار و رهبر معظم انقلاب کسب رضایت مددجویان و افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد است.
وی افزود: انباشت فقر بین خانواده‌های تحت حمایت و پوشش کمیته امداد امری انکارناپذیر است، منابع امدادی که از مردم و دولت به دستمان می‌رسد متاسفانه پاسخگوی همه نیازهای افراد تحت پوشش در همه ابعاد نیست و کمیته امداد هم موظف است که نیازهای ضروری مددجویان و افراد تحت پوشش را رفع کند.
فتاح با بیان اینکه شش درصد جمعیت کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند عنوان کرد: با توجه به افزایش تورم تاثیر یارانه پرداختی کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر بودجه کمیته امداد و بهزیستی در بودجه سال 95، 1/5 درصد از بودجه جاری کشور را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ما توسعه روحیه انفاق در بین مردم از طریق جشن‌های عاطفه، نیکوکاری، رمضان و.... و کاهش تصدی‌گری در امداد استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در مساجد و خیریه‌ها و حامیان داخل و خارج کشور و استفاده از افراد داوطلب مردمی در امداد است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآورشد افزود: کاهش هزینه‌های اداری و جاری امداد چابک‌سازی و سبک‌سازی،‌ حذف تشریفات اداری، شفافیت مالی و گزارش‌دهی به مردم و مسئولین از مسائلی است که ما با جدیت آنها را دنبال می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار