شیعه و سنی در کنارهم برای کشور

کد خبر: ۳۴۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 13 December 2016
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: امروز در سایه جمهوری اسلامی مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با وحدت و همدلی کامل در کنار یکدیگر زندگی می کنند و اختلاف برای آنان معنایی ندارد.

به گزارش ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته وحدت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار و قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی در مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: ما علمای اهل سنت اعتقاد داریم که خون شیعه و سنی با یکدیگر هیچ فرقی ندارد.
وی تصریح کرد: امروز قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم(ص) فریاد وحدت و همدلی در میان مسلمانان سر می دهند.
وی با بیان این که اختلاف و تفرقه در بین امت اسلامی به ضرر مسلمانان و به نفع دشمنان اسلام است، افزود: وحدت و همدلی در بین مسلمانان یک ضرورت و واجب و به نفع جهان اسلام است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: متاسفانه تفرقه در بین امت اسلامی موج می زند که این به نفع مسلمانان نیست و دشمن از آن سود می برد.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: امروزه در حالی که کشورها و سران استکبار جهانی بر سر یک موضوع با یکدیگر اتحاد می کنند جای تاسف است که چرا کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد نمی شوند.
وی تصریح کرد: دشمنان سالهاست تلاش می کنند در سیستان و بلوچستان اختلاف ایجاد کنند که الحمدالله همواره با هوشیاری مردم شیعه و سنی روبه رو شده اند.
وی بیان کرد: زمینه برای توسعه سیستان و بلوچستان فراهم شده لذا تقاضا می شود سرمایه گذاران به فکر سرمایه گذاری در این استان باشند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بسیار ارزنده ای در سیستان و بلوچستان ارائه کرده که قابل تقدیر است.
علیم یار محمدی اظهار داشت: ساماندهی وضعیت پزشکان بومی و غیر بومی در سیستان و بلوچستان ستودنی و قابل تقدیر است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر جمعیت سیستان و بلوچستان را اهل سنت تشکیل می دهد انتظار می رود در هیات های علمی مراکز آموزشی به کارگیری شوند.
وی ادامه داد: از دولتمردان تدبیر و امید تقاضا می شود تا اطلس اهل سنت در سیستان و بلوچستان را در نظر داشته باشند.
وی تصریح کرد: اعتبارات ویژه ای باید در بخش توسعه زیر ساخت های آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شود.
نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، سرباز و فنوج در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که توانست اعتماد نخبگان سطح بالای جامعه را به دست آورد.
محمد نعیم امینی فرد اظهار داشت: ما مفتخریم که ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) و جانشین خلفشان مقام معظم رهبری هستیم.
وی تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت برکات بسیار زیادی برای مردم سیستان و بلوچستان به همراه داشته است.
امینی فرد اظهار داشت: عدالت در درمان مهمترین برکتی بود که طرح تحول نظام سلامت برای مردم به ارمغان آورد.
وی خاطر نشان کرد: به برکت این طرح امروز در همه ی نقاط کشور از جمله سیستان و بلوچستان پزشکان متخصص حضور دارند. 
نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، سرباز و فنوج در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت مردم سیستان و بلوچستان دیگر نیازی نیست برای درمان خود به سایر استانهای کشور مراجعه کنند.
امینی فرد اظهار داشت: امروز مردم سیستان و بلوچستان با اجرای طرح تحول نظام سلامت کمترین هزینه را برای درمان خود می پردازند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که استاندار سیستان و بلوچستان، علما و روحانیون و قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی زاهدان حضور داشتند مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان به منظور قدردانی از تلاشها، خدمات و توجه ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سیستان و بلوچستان یک جلد قرآن نفیس به دکتر قاضی زاده هاشمی اهدا کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار