معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان خوزستان مطرح کرد؛

خیران خوزستانی بیش از ۹۷میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند

کمیته امداد به منظور انجام مسئولیت های اجتماعی خود، بسترهایی را برای حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر فراهم کرده است تا خیران و نیکوکاران به آسانی بتوانند هدایای نقدی خود را از طریق درگاه های الکترونیکی به نیازمندان اهدا کنند
کد خبر: ۳۵۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 01 January 2017
 محمدرضا علیپور، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان خوزستان با بیان اینکه یکی از آموزه‌های دینی، پرداخت صدقه است و  پرداخت صدقه در هر روز به ویژه برای رفع گرفتاری‌ به عنوان امر مستحب معرفی شده است، گفت:  صدقات و  کمک های مردمی برای رسیدگی بهتر به محرومان و حل مشکلات آنها بسیار کارگشا است.

وی با اشاره به اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری کمیته امداد نخستین مکان برای تمرکز اعانات و صدقات است، بیان کرد: اکنون بیش از ۲۷۵ هزار صندوق صدقه کوچک، ده هزار و ۹۰۰  صندوق بزرگ و چهار هزار و ۹۸۰  عدد صندوق متوسط در سطح استان نصب شده است که در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۹۷میلیارد و۴۴۸ میلیون ریال صدقه جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ درصد افزایش داشته است.

علیپور تصریح کرد: مبالغ جمع‌‌آوری شده از صندوق‌ صدقات سهم‌بندی شده و متناسب با سهم مشخص شده برای رفع مشکلات محرومان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان خوزستان به کار برده می‌شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان خوزستان عنوان کرد: درآمد حاصل از صندوق صدقات کمیته امداد در بخش های مختلف مانند هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، بهداشت و درمان، تهیه جهیزیه نوعروسان، بازسازی و تعمیرات مسکن مددجویان، تأمین کالاهای اساسی، ودیعه مسکن و وام کارگشایی و اشتغالزایی خانواده‌های بی‌بضاعت هزینه می‌شود.

علیپور  بیان کرد: صندوق صدقات کمیته امداد یکی از راه های جذب مشارکت های مردمی است که در اماکن مختلف شهری و روستایی، ادارات و نهادهای سراسر استان نصب و توزیع شده و همچنین در سال های گذشته با بهره گیری از شیوه های نوین و درگاه های الکترونیکی نیز جذب مشارکت های مردمی آسان تر صورت می پذیرد.

وی اظهار کرد: کمیته امداد به منظور انجام مسئولیت های اجتماعی خود، بسترهایی را برای حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر فراهم کرده است تا خیران و نیکوکاران به آسانی بتوانند هدایای نقدی خود را از طریق درگاه های الکترونیکی به نیازمندان اهدا کنند.

وی  تصریح کرد: مردم خوزستان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز با شماره‌گیری #۰۶۱*۸۸۷۷* در طرح‌های نیکوکاری کمیته امداد مشارکت کرده و کمکهای نقدی خود را پرداخت و همچنین با ارسال عدد ۱ به شماره پیامک "۸۸۷۷" صدقات خود را به صورت روزانه پرداخت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: استان خوزستان دارای ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه نیکوکاری و کمک های مردمی است که می تواند از این ظرفیت ها در جهت رفع مشکلات محرومان، ایتام و مددجویان تحت حمایت استفاده می‌کند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار