در چند سال گذشته در ایران اسلامی سازمانها و مؤسسات، جمعیتهای خصوصی و تیمهای فردی با هر نوع سلیقه و اطلاعات ساخت بازیهای متنوعی در سبکهای مختلف را آغاز کردند و انبوهی از بازیهای گوناگون با سطوح کیفیتی متفاوت تولید و به بازارهای داخلی و حتی خارجی عرضه شد و نظر بسیاری از کاربران این دسته از بازیها را به خود جلب کرد.
جوانان خلاق و اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان فارس نیز بازی رایانهای «کلاه قرمزی، رؤیای شکلاتی» را روانه بازار کردند.
مهدی زارعی، کارشناس مرکز دیجیتال «توانا» شهر صدرا در مورد ساخت این بازی اظهار داشت: تیم بازیسازی «خلاقان جوان» وابسته به دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان فارس اقدام به ساخت این بازی کرده است.
وی با اشاره به اینکه پس از گذشت 11 ماه کار و تلاش این بازی ساخته و به بازار ارائه شد افزود: تیم خلاقان جوان متشکل از 12 طراح، برنامهنویس و انیماتور است و در حال حاضر تولید این گروه در نسخه اندروید بر روی اپلیکیشن «بازار» منتشر شده است.
وی استقبال از این بازی را خوب عنوان و تصریح کرد: در آینده نزدیک نسخه IOS این نرمافزار نیز منتشر میشود.
کارشناس مرکز دیجیتال «توانا» همکاری رسمی با مجموعه کلاه قرمزی و ضبط صدای صداپیشگان عروسکها در استودیوی کلاه قرمزی را از جمله مواردی دانست که سبب شده این بازی برتری یابد و با استقبال خوبی روبهرو شود.
یکی از طراحان این بازی رایانهای گفت: در این بازی از تمام کاراکترهای مجموعه کلاه قرمزی به جز «قوچی» استفاده شده است که در بهروزرسانیهای آینده و در نسخههای جدید بازی این کاراکتر نیز اضافه میشود.
وی با اشاره به اینکه این بازی در 48 ساعت اول انتشار جزء پرفروشترین بازیهای داخلی بود، خاطرنشان کرد: این بازی از سوی کاربران از نمره پنج، نمره چهار و پنج دهم را به خود اختصاص داده است.
این طراح نرمافزار با یادآوری این مطلب که این بازی در چهار فصل طراحی شده است که هر فصل 20 مرحله دارد و در مجموع دارای 80 مرحله است، اظهار داشت: نسخههای بهروز شده فصول مختلف بازی رایانهای «کلاه قرمزی، رؤیای شکلاتی» با توجه به استقبال مردمی افزوده شده و به بازار عرضه میشود.
غلامحسین نیازی، دبیر کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان فارس، نیز حمایت از جوانان نخبه ایرانی توسط مسئولان را ضروری دانست و اظهار داشت: در کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان فارس زمینه فعالیت برای جوانان و نوجوانان در عرصههای مختلف فراهم است و حمایت از جوانان این کانونها منجر به تولید بازی رایانهای «کلاه قرمزی، رؤیای شکلاتی» شده است.