دام های سبک استان واکسینه شدند:

واکسن ایرانی رایگان برعلیه تب‌برفکی خطرناک

به گزارش تابناک سمنان، یک از مسئولین دامپزشکی استان از پایان واکسیناسیون تب‌برفکی گوسفندی در دام‌های سبک این استان خبرداد.
کد خبر: ۳۷۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 04 February 2017

به گزارش تابناک سمنان، دکتر مهدی اصغری قادی بااعلام این خبر اظهار کرد: تعداد 527 هزار و 523 رأس دام سبک در استان سمنان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان از پایان واکسیناسیون تب‌برفکی گوسفندی در دام‌های سبک این استان خبرداد.

وی افزود: در این مرحله که به مدت 40 روز برگزار شد در مجموع تعداد 527 هزار و 523 رأس دام سبک شامل گوسفند و بز به صورت رایگان واکسینه شد.

دکتر مهدی اصغری گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی، انجام واکسیناسیون این مرحله با استفاده از واکسن تولید داخل بوده و توسط اکیپ‌های دامپزشکی به صورت کاملا رایگان انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال 1395 تاکنون تعداد 84 هزار 199 رأس دام سنگین (گاو و گوساله) و تعداد یک‌میلیون و 549 هزار 511 رأس دام سبک (گوسفند و بز) بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

این دامپزشک توصیه کرد: چنانچه دامداران علائمی از تلفات بره‌های تازه متولد شده یا لنگش در سم گوسفند و بز مشاهده کردند سریعاً مراتب را به نزدیکترین اداره دامپزشکی اطلاع دهند و یا از طریق تماس با سامانه 1512 اداره کل دامپزشکی استان سمنان را مطلع کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار