رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

۸ درصد تخم‌مرغ کشور در قم تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: ۱۱ هکتار باغ پسته در قم وجود دارد و حدود هشت درصد از تخم‌مرغ و چهار درصد از گوشت قرمز موردنیاز کشور در قم تولید می‌شود.
کد خبر: ۳۷۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 09 February 2017
به گزارش تابناک قم، محمد رضا طلایی در مراسم افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: بخش کشاورزی در قم نسبت به سال‌های گذشته بهبودیافته و امیدواریم با فناوری جدید شاهد پیشرفت بیشتری در این عرصه شویم.

وی افزود: با اعتباراتی که دولت به بخش کشاورزی داده، می‌تواند یکی از عوامل رشد و موفقیت در این عرصه شود، همچنین 11 هکتار باغ پسته در قم وجود دارد و حدود هشت درصد از تخم‌مرغ و چهار درصد از گوشت قرمز موردنیاز کشور در قم تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان کرد: از الگوهای جدیدی که در منطقه استفاده کردیم مشکلات آبی استان برطرف شد و تمام تلاش‌های سیستماتیک نوین که مورد استفاده در استان قرار می‌گیرد برای درآمد بیشتر کشاورزان و ماهی پروران است.

وی با اشاره به اینکه سازمان کشاورزی قم در هفته دولت 37 پروژه را به بهره‌برداری رسانده است، خاطرنشان کرد: از هفته دولت تا امروز 23 پروژه با رویکرد اقتصاد مقاومتی بهره‌برداری شده است.

طلایی عنوان کرد: به دلیل اینکه تشکل‌های کشاورزی فعالیت‌های ویژه‌ای در استان داشته‌اند همین امر سبب شده که استان قم در این عرصه مؤثر و مفید واقع شود.

سید مهدی صادقی استاندار قم با بیان ضرورت گسترش خصوصی‌سازی در واحدهای تولیدی، مطرح کرد: استانداری قم آماده است تا هرگونه پشتیبانی از واحدهای تولیدی و صنعتی در بخش‌های کشاورزی در قم را به عمل آورد.

وی بیان کرد: برای اینکه اقتصاد خوب و پویا داشته باشیم باید بخش‌های خصوصی و غیر دولتی در این بخش بیشتر سرمایه‌گذاری کنند، همچنین دولت باید از بخش‌های تولیدی و صنعتی حمایت‌های لازم را به عمل آورد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار