معاون بهزیستی استان خراسان رضوی خبر داد ؛

2500 خانواده در خراسان رضوی در انتظار پذيرش فرزند

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از همایش کشوری « هم‌اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست» در روز چهارشنبه همین هفته در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۳۸۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 27 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،غلامحسین حقدادی با اشاره به مشکل تراکم و رسوب کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در شیرخوارگاه و مراکز خیریه‌ی نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست گفت: سیاست کلی دولت و نظام، بازگشت کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به دامان خانواده‌‌ است و تمام تلاش‌های قوه‌ی قضائیه، سازمان بهزیستی و مجلس شورای اسلامی در این راستا متمرکز شده است.
وی با یادآوری تصویب قانون جدید حمایت از کودکان در سال 92 و آیین‌نامه‌ی اجرایی آن در سال 93 ،  تصریح کرد: در بعضی بندهای قانون و نیز در آیین‌نامه‌های مربوطه، یا برخی عملکردهای نهادهای مسؤول، ابهاماتی وجود دارد که باید با هماهنگی و هم‌اندیشی، برطرف شود.
وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون حدود 2هزار و مراکز 500 خانواده در انتظار نوبت برای دریافت فرزند از بهزیستی خراسان رضوی هستند و تعداد کثیری از خانواده‌های متقاضی فرزند نیز، به دلیل طولانی بودن فرایند واگذاری و نیز شرایط نسبتا دشوار آن، در این فرایند حضور نمی‌یابند.
حقدادی یادآور شد: در حال حاضر، 96 خانه‌ی فرزندان با میانداری خیرین و بخش غیر دولتی در استان، و همچنین شیرخوارگاه علی‌اصغر(ع) کار نگهداری و تمشیت امور حدود 2 هزار نوزاد و کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست را بر عهده دارند که بسیار خوب هم کار می‌کنند.
وی ادامه داد: بسیاری از این مراکز، خدمات اقتصادی خوبی به فرزندان ارائه می‌کنند که شاید از شرایط خانوادگی هم بهتر باشد اما کودکان هر اندازه هم رفاه و نعمت در اختیارشان باشد، باز هم جای خانه و خانواده را برایشان پر نمی‌کند زیرا دامان پر مهر خانواده، تنها جایی است که کودکان می‌توانند عشق و محبت حقیقی را بیاموزند و با فراز و نشیب‌های زندگی واقعی آشنا شوند.
نماینده بهزیستی خراسان رضوی در کمیته‌ی فرزندخواندگی استان گفت: به جهت موانعی که در فرایند فرزندخواندگی وجود دارد تا کنون 6 همایش و نشست منطقه‌ای در سطح کشور با حضور مقامات قضایی، کارشناسان اجتماعی و مسؤولان سازمان بهزیستی در خصوص رفع ابهامات قانونی و تسهیل جریان فرزندخواندگی برگزار شده و اکنون نشست نهایی و جمع‌بندی این همایش‌ها در مشهد برگزار می‌گردد.
وی افزود: امیدواریم در این همایش، بحث‌ها و تبادل‌نظرها به نقطه‌ی نهایی برسد و نتیجه‌ای حاصل شود که مشکلات قضایی، حقوقی، هویتی و مسائل بین‌بخشی فرزندخواندگی تا حد امکان حل و فصل شده و فرایند واگذاری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست به خانواده‌ها تا جایی که امکان دارد تسهیل گردد.
وی خاطر نشان کرد: در این همایش، مقامات و مسؤولان بلندپایه‌ی کشور، وزارت رفاه و سازمان بهزیستی و نیز کارشناسان تربیتی، مددکاران و جرم‌شناسان به بررسی و جمع‌بندی نهایی در خصوص چگونگی اجرای قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست می‌پردازند تا مشکلات و موانع فرزندخواندگی مرتفع گردد.
حقدادی تأکید کرد: امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، فقط برای یک مدت چند ماهه‌ی محدود و تا تعیین تکلیف قانونی، در شیرخوارگاه‌ها و مراکز تحت نظارت بهزیستی مهمان باشند و سپس به دامان خانواده‌های امین‌موقت، خانواده‌های پدرخواندگی و دیگر خانواده‌هایی که شرایط پذیرش این فرزندان را دارا هستند بازگردانده شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار