مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه افسری امام علی (ع)

استفاده دشمن از روش نظامی بعید است

تابناک: مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه افسری امام علی (ع) گفت: بعید است که دشمن از روش نظامی استفاده کند اما اگر از این روش استفاده کرد، جنگ به ماه و سال نخواهد کشید.
کد خبر: ۳۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 24 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های خاص انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیل مردم بوده بدین معنی که در تمام مراحل از مبارزات گرفته تا پیروزی و همه مراحلی که از سال 57 پشت سر گذاشتیم مردم در حفاظت و حراست از انقلاب پیشتاز بودند.

وی با اشاره به اینکه هر انقلاب شامل سه مرحله است، افزود: مردم ایران در سه مرحله شکل‌گیری، پیروزی و تداوم و حفظ انقلاب اسلامی بیشترین نقش را داشتند و آن را به خوبی ایفا کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه افسری امام علی (ع) تصریح کرد: در شرایط فعلی با وجود حسن نیت جمهوری اسلامی و رفتن به پای میز مذاکره برای رفع ابهام‌ها و تنگ نظری‌ها، حاضر شدیم از برخی حقوق خود نیز بگذریم اما متاسفانه دشمنان ما برداشت غلط داشتند و گمان کردند که ما از موضع ضعف وارد شدیم و در حین مذاکرات برای توافقات هسته‌ای همچنان به زبان تهدید با مردم ایران سخن می‌گویند.

وی به نقش رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده مردم و محور نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان موضع بسیار خوبی را اتخاذ کردند و فرمودند اگر دشمنان نظام بخواهند اشتباهات گذشته را تکرار کنند یا از طریق حمله نظامی یا هرگونه حرکت غیر معقولی با انقلاب ما برخورد کنند مردم ما به عنوان حافظان اصلی نظام و انقلاب در صحنه خواهند بود و دفاع خواهند کرد و نمی‌گذارند که دشمن به اهداف خود برسد.

این مسئول با اشاره به آیه وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّکُمْ تصریح کرد: دشمن سعی دارد با راه‌اندازی جنگ روانی علیه ملت به اهداف خود برسد در حالی که خود نیز می‌داند توان حمله نظامی به ایران را ندارند اما همان‌طور که در قرآن هم آمده باید از عامل بازدارندگی استفاده کنیم و آمادگی کامل داشته باشیم تا دشمن سراغ ما نیاید.

وی با اشاره به پاسخ رهبر معظم انقلاب به یاوه‌گویی‌های استکبار افزود: فرمایشات رهبر بدین معناست که اگر به ما حمله نظامی شود، کاری می‌کنیم که برای دشمن صرفه اقتصادی نداشته باشد و منطقه را برای آنها نا امن می‌کنیم و این تنها در حد ادعا نیست و باید توجه داشت که مردم ما ثابت کردند هر کجا نظام و انقلاب در معرض آسیب قرار دارد، حضور پیدا می‌کنند.

طالب‌پور با اشاره به سه وظیفه سپاه پاسداران در شرایط کنونی گفت: مرحله نخست، حفظ آمادگی‌های رزمی از نظر تکنیک و تاکتیک در حد توان مقابله با دشمن است که به لطف خدا این امر محقق شده و سپاه، ارتش و تمام ارگان‌های نظامی توانسته‌اند متناسب با شرایط، آمادگی لازم را ایجاد کنند.

وی ارتقای اعتقادی و معنوی را وظیفه دوم نیروهای سپاه دانست و ادامه داد: شاید ایران از نظر مادی با دشمنان به ویژه آمریکا برابر نباشد اما ما در دفاع مقدس تجارب زیادی کسب کردیم و توانستیم با اندک امکانات موجود، در مقابل 83 کشوری که صدام را همراهی می‌کردند، ایستادگی کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه افسری امام علی (ع) وظیفه سوم نیروهای سپاهی را لزوم توجه به بصیرت و دشمن‌شناسی عنوان و تصریح کرد: سپاه باید بصیرت‌افزایی را در جامعه گسترش دهد تا مردم نیز آمادگی لازم را داشته باشند و اگر لازم شد همراه با نظامیان و رزمندگان مانند 8 سال دفاع مقدس در صحنه حضور یابند.

وی عنوان کرد: همانطوری که در قانون اساسی نیز آمده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسدار دستاوردهای انقلاب است و در این زمینه در هر عرصه‌ای که لازم باشد وارد می‌شود.

طالب‌پور با اشاره به صحبت‌های اخیر سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما جنگ‌طلب نیستیم و از جنگ خوشمان نمی‌آید هر چند که وظیفه ذاتی ما دفاع است اما اگر دشمن بخواهد از این مسیر وارد شود ما آمادگی لازم را داریم و خود را برای بدترین شرایط آماده کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: امروز توانایی موشکی، زرهی، توپخانه‌ای و دیگر قسمت‌های سپاه این آمادگی را دارند که متناسب با اقدام دشمن، پاسخ کوبنده و لازم را بدهند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه افسری امام علی (ع) افزود: ما توانایی آن را داریم که در هر نقطه‌ای از جهان به اهداف و پایگاه‌های دشمن چه از زمین، چه از دریا و چه از هوا که بخواهد بر ما تجاوز کند جواب دندان‌شکنی بدهیم و همان‌طور که سردار سلامی گفت اگر از آسمان بر ما بتازند، آسمان را برای آنها جهنم می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به توانایی مادی و معنوی در مقابله با دشمن گفت: اگر ناوهای آمریکایی دست از پا خطا کنند مورد اصابت قایق‌های تندرو ما قرار می‌گیرند.

طالب‌پور اضافه کرد: بعید است که دشمن از روش نظامی استفاده کند اما اگر از این روش استفاده کرد، جنگ به ماه و سال نخواهد کشید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار