عامل ضعف فوتبال فارس در عدم پیوندش با صنعت است

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: ورزش این استان به ویژه در بحث حرفه ای با اقتصاد و صنعت پیوند نخورده و ضروری است مسوولان برای حل این مشکل اقدام کنند .
کد خبر: ۳۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲ 24 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی رضایی ، یکشنبه در نشست با مسوولان ورزش و جوانان شهر ستان های فارس در شیراز افزود:مسوولان این استان باید بکوشند تا کارخانه ها و صنایعی همچون پتروشیمی و پالایشگاه شیراز همان گونه که در استان های اصفهان، خوزستان کرمان و ... از ورزش حرفه ای حمایت می کنند در استان فارس هم این امر محقق شود.

وی بیان داشت:سیاست دولت در حوزه ورزش و جوانان ، افزایش مشارکت هاست از این رو باید شرایطی فراهم کنیم تا بخش خصوصی بتواند در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشد.

وی افزود:فوتبال فارس در بحث پایه ها نتایج خوبی کسب کرده است اما به لحاظ عدم حمایت صنایع درفوتبال حرفه ای ضعیف عمل کرده و اداره ورزش و جوانان هم بر اساس قانون نمی تواند به ورزش حرفه ای و باشگاه ها کمک کند و تنها در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی است که می توانیم حمایت کنیم .

رضایی افزود: عدم حمایت بخش خصوصی و صنایع سبب شده که همه ساله شاهد کوچ ورزشکاران نخبه فارس به استان های دیگر باشیم و این در حالی است که آنها حاضرند برای شهرشان افتخار آفرینی کنند اما این ورزشکاران بر خلاف میل باطنی خود و برای امرار معاش به استان های دیگر می روند .

وی بیان داشت:باید اتحادی میان ورزش ، صنعت و اقتصاد به وجود آوریم و برای تحقق این امر نیاز است دولتمردان و به ویژه نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی در این زمینه اقدام کنند تا گامی قانونی و اساسی برای ورزش حرفه ای فارس برداریم و بتوانیم از نو نام تیم برق، فجر و سایر تیم های ریشه دار فارس را در فوتبال حرفه ای کشور زنده کنیم.

سرپرست ورزش و جوانان فارس خطاب به روسای اداره های شهرستان ها گفت: با توجه به این که هفته جوان نزدیک است باید براساس دستور العمل وزارتخانه و هیات دولت به نهادهای ذی ربط اعلام کنیم تا تسهیلاتی برای برپایی این هفته در نظر بگیرند.

وی اظهار داشت:اداره کل ورزش جوانان در هفته جوان اماکن ورزشی خود را به صورت رایگان و نیم بها در اختیار جوانان خواهد گذاشت .

رضایی بیان کرد:باید دستگاه های اجرایی مختلف نیز از جوانان برتر تقدیر کنند و اداره کل ورزش و جوانان هم از قهرمانان و جوانان ورزشکار این استان تجلیل خواهد کرد .

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس افزود:این اداره کل نیز بر اساس برنامه راهبردی وزارتخانه، کارها را دنبال خواهد کرد و بر این باوریم که با خرد جمعی می توان به جوانان خدمت کرد و شرایطی فراهم آورد تا آنها درعرصه های جهانی برای کشورمان افتخار آفرینی کنند .

در این نشست روسای اداره های ورزش و جوانان شهرستان های فارس به بیان مشکلات خود پرداختند و خواستار رفع آن شدند.

یازدهم شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) به عنوان روز جوان نام گرفته و سرآغاز هفته ای به همین نام است.

امسال این هفته از روز نهم خرداد آغاز می شود و تا روز یازدهم این ماه ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار