معاون گردشگری استان يزد خواستار شد؛

شهرستان خاتم شهرستان قلعه ها

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان يزد منحصربه فرد خواندن شهرستان خاتم به لحاظ قلعه‎‎ها در استان و حتی کشور، گفت: باید به شهرستان خاتم از نگاه گردشگری توجه ویژه و اساسی شود.
کد خبر: ۳۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 26 May 2015
به گزارش تابناک یزد، "سيد مصطفی فاطمی" در نشستی با حضور فرماندار خاتم، معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی یزد و جمعی از روسای ادارات شهرستان، افزود: خاتم در حوزه گردشگری یک حلقه گمشده‌ای است که جاذبه‌های گردشگری آن با استان یزد پیوند داده نشده است.

وی اشاره کرد: مهمترین جاذبه‌ها، جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی است و شهرستان خاتم نیز با پیشینه و قدمتی که دارد از این جاذبه‌‌ها برخوردار است.

فاطمي عنوان کرد: قلعه‎‎های شهرستان خاتم، قلعه‌های بسیار قابل توجه‌ای است و ما در استان و حتی در کشور نیز شهرستانی با این همه قلعه تاریخی نداریم که به استان یک بهای متفاوت را می دهد تا با دید گردشگری به این شهرستان نگاه کنیم.

فاطمی با اشاره به وجود جنگل‌های طبیعی باغ شادی و باغ معدن در شهرستان خاتم، گفت:  این شهرستان به دلیل وجود جنگل‌های طبیعی، یک طبیعت متفاوت را با استان دارد و همچنین قرارگیری آن در میان استان‌های اصفهان، فارس، یزد و کرمان این شهرستان را از نظر گردشگری مهم نشان داده است و این پتانسیل موجب می‌شود تا گردشگران به این شهرستان جذب شوند.

وی اضافه کرد: مهمترین نکته بحث اقامتی است که موجب مشکلاتی در این زمینه شده و پیشنهاد شده است تا قلعه ملکی هرات به یکی از قطب‌های رفاهی، تفریحی و گردشگری در این شهرستان تبدیل شود.

البته "محمدزاده رحماني" فرماندار خاتم در اين نشست اعلام كرد كه قلعه ملکی هرات یک میراث سرمایه‏‏ای و معنوی است و باید با مرمت آن و ایجاد مجتمع تفریحی و گردشگری استفاه لازم را از آن ببریم.

وي افزود: قلعه ملکی هرات، قلعه‌ای است که شاکله آن باقی مانده است و به زودی به یک مجتمع تفریحی گردشگری تبدیل خواهد شد.

زاده رحماني اظهار كرد: در سال 95 که سال خوش آمدگویی به استان است که مسئولین باید نگاه ویژه‌ای به شهرستان خاتم داشته باشند.

"محمدرضا نصيري" معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی استان نيز در اين نشست گفت: شهرستان خاتم یک منطقه نمونه گردشگری است که سال جاری نیز با سرمایه‌گذاری در این بخش قصد داریم تا گردشگری خاتم را افزایش دهیم.

وي بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان با رویکرد زیرسازی به ارائه تسهیلاتی به میراث فرهنگی از طریق بانک‌های تعیین شده پرداخت می‌کند.

نصيري افزود: قلعه ملکی هرات یکی از بی‌نظیرترین قلعه‌های تاریخی است و امید داریم که در سال آينده که سال خوش آمدگویی به استان است، شهرستان خاتم نیز از این قافله جا بماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار