مردم ماهی های قرمز را تحویل مسئولان شهرداری دهند

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام با اشاره به اینکه برخی شهرداری های استان به منظور حفظ محیط زیست آبی اقدام به ایجاد حوضچه و دریاچه های مصنوعی برای رهاسازی ماهی های قرمز هفت سین کرده اند ، گفت: شهروندان از رهاسازی ماهی قرمز در روان آب های طبیعی خودداری کنند.
کد خبر: ۴۰۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰ 02 April 2017
به گزارش تابناک ایلام؛مازیار سلیمان نژاد اظهارکرد: مردم در روز 13 فروردین و یا روزهای پس از آن ماهی های قرمز خود را تحویل مسئولان شهرداری های محل زندگی خود دهند و از رها کردن این آبزیان در روان آب های طبیعی خودداری ورزند.
 
به گفته وی در شهرستان ایلام با ' طرح ماهی ها دوست دارند زنده بمانند' شهرداری ایلام دریاچه مصنوعی بوستان کوثر و شهرداری مهران بلوار امام(ره) روبروی فرمانداری را برای جشن ماهی ها در نظر گرفته اند.
 
سلیمان نژاد یادآور شد: شهرداری ارکواز ملکشاهی با در نظر گرفتن 2 مکان بوستان شهدا جنب پمپ بنزین صفایی و منبع آب قدیم شهرداری ارکواز و سرابله نیز با معرفی دریاچه مصنوعی شهر سرابله در طرح زیست محیطی رهاسازی ماهی ها خارج از زیستگاه های طبیعی مشارکت دارند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام افزود: همچنین شهرداری دهلران استخر بوستان شقایق را برای رهاسازی ماهی های هفت سین مردم اختصاص داده و دیگر شهرداری های سایر مناطق استان نیز برای مشارکت در طرح رهاکردن ماهی ها مکانی را معرفی نکرده اند.
 
وی تاکید کرد: عموم مردم برای حفظ اکوسیستم طبیعی آبی استان از رهاسازی ماهی قرمز های سفره هفت سین در رودخانه، دریاچه، چشمه، مرداب و دریاچه های پشت سدها و یا هر روان آب طبیعی دیگری خودداری کنند.
 
وی توضیح داد: ماهی های قرمز هفت سین از گونه های غیر بومی هستند که با رهاسازی آنها در طبیعت بومی استان حیات سایر آبزیان و اکوسیستم طبیعی این زیستگاه ها به خطر می افتد و این آبزیان به عنوان مهاجم ناقل انواع بیماری ها در بین دیگر گونه های بومی هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار