ساماندهی اماکن استیجاری غیرمجاز ‌

معاون ‌استاندار همدان گفت: یکی از پیشنهادات برای ساماندهی اماکن استیجاری غیرمجاز استفاده از ظرفیت بنگاه‌های معاملات و املاک بوده که در برخی استان‎ها این مسئله عملیاتی شده است.
کد خبر: ۴۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲ 28 May 2015

معاون ‌استاندار همدان با اشاره به اینکه اماکن استیجاری غیرمجاز همدان باید از طریق بنگاه‌های املاک ساماندهی شود، گفت: اماکن استیجاری غیرمجاز در کنار تهدید، فرصت گردشگری همدان است.

به گزارش تسنیم ، محمودرضا عراقی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان با اشاره به معارفه معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه گردشگری به عنوان محور توسعه استان همدان معرفی شده انتظار از این حوزه بیشترازسایر معاونت‌ها است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان برای برنامهریزی تعطیلات نیمه خرداد ماه تشکیل شده است، افزود: تعطیلات نوروزی دروازه‌ای برای ورود مسافر در ایام تابستان و تعطیلات دیگر است که باید تلاش لازم درارائه هرچه بهتر خدمات انجام گیرد.

عراقی با تاکید بر اینکه آمارعملکرد نوروز امسال باید مورد تحلیل قرار گیرد، تصریح کرد: مدیران استان همدان نباید تنها به ارائه آمارعملکرد خود اکتفا کنند بلکه انتظار می‏‌رود تا با تحلیل آمار اطلاعات مناسبی در زمینه برنامهریزی به دست آورند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جلسات باید به ارائه خدمات بهتر به مسافران منجر شود، عنوان کرد: در این میان باید از ظرفیت رسانه‌ها و مطبوعات استان استفاده کرد چراکه ظرفیت و توانمندی رسانهها در تبلیغات و اطلاع‌رسانی بالاست.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه خردجمعی باید سرلوحه تمامی امور و مسائل قرار گیرد، تاکید کرد: دولت تدبیر و امید بر مسئله خردجمعی تاکید بسیار داشته و از این رو در حوزه گردشگری نیز باید تصمیمات براساس خردجمعی گرفته شود.

وی آموزش در حوزه گردشگری استان همدان را یکی از عوامل موثر دانست و گفت: باید فعالان حوزه گردشگری را در زمینه استقبال و برخورد با مسافران در زمینه فرهنگی آماده کنیم چراکه استقبال از مسافران تنها مربوط به تامین زیرساخت‌ها نیست.

عراقی با اعلام اینکه آموزش‌های مرتبط با گردشگری باید در سازمان‌های مختلف دیده شود، تصریح کرد: تمامی بخش‌های مرتبط با گردشگری نیازمند آموزش بوده و هیچ دستگاهی از این قضیه مستثنی نیست.

وی بیان کرد: با توحه به تعطیلات پیش‌رو اگر ستاد اسکان آموزش و پرورش نمی‌تواند خدمات اسکان مناسبی ارائه دهد باید زمینه را برای استقرار و چادر زدن مسافران فراهم کنیم.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه به طور قطع با پیک مسافر در هفته آینده مواجه هستیم، تاکید کرد: متاسفانه هنر اطلاع‌رسانی در استان همدان وجود ندارد ولی برای رفع این نقص تشکیل کمیته تبلیغات در کارگروه گردشگری همدان تصویب شد.

وی با بیان اینکه فعال شدن کمیته تبلیغات و استفاده از توان بخش خصوصی در این کمیته اثرات مثبت بسیاری به دنبال دارد، اظهار داشت: برای نخستین بار که تبلیغات گردشگری در قالب کمیته قرار گرفته و از توان بخش خصوصی در آن استفاده می‌شود.

عراقی با اعلام اینکه متاسفانه در گذشته در زمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی گردشگری ضعیف عمل شده است، عنوان کرد: اطلاع‌رسانی به مسافران استان همدان در ورودی شهرها ایده‌آل نبوده و جای کار بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه درباره اماکن استیجاری غیرمجاز در دو حوزه سیاسی و گردشگری جلساتی صورت گرفته است، بیان کرد: متاسفانه هنوز اتفاق خوبی در زمینه ساماندهی اماکن استیجاری غیرمجاز صورت نگرفته است.

معاون استاندار همدان با اعلام اینکه سوئیت‌های غیرمجاز در کنار تهدید، فرصت هستند، تصریح کرد: نباید فقط برای ایام پیک مسافر ظرفیت اقامتی ایجاد کنیم بلکه باید در زمان پیک مسافر از امکانات سوئیت‌های استیجاری موقت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه هتلداران متولی اماکن استیجاری محسوب میشود، تصریح کرد: یکی از پیشنهادات برای ساماندهی اماکن استیجاری غیرمجاز استفاده از ظرفیت بنگاه‌های معاملات و املاک بوده که در برخی استانها این مسئله عملیاتی شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار