فرهنگی علیه لاریجانی

فرهنگی:«کارانه» دارای پشتوانه مطالعاتی و واجد حمایت مجلس شورای اسلامی است/ لاریجانی: مجلس با افزایش یارانه مخالف است

محمد حسین فرهنگی در مراسم افتتاح ستاد مرکزی مردمی محمدباقر قالیباف در شهر تبریز، با تاکید بر اینکه «کارانه» دارای پشتوانه مطالعاتی و واجد حمایت مجلس شورای اسلامی است گفت: این طرح پیشتر در مجلس شورای اسلامی مطرح و با اکثریت آرا تصویب شد
کد خبر: ۴۱۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 03 May 2017
محمد حسین فرهنگی در مراسم افتتاح ستاد مرکزی مردمی محمدباقر قالیباف در شهر تبریز، با تاکید بر اینکه «کارانه» دارای پشتوانه مطالعاتی و واجد حمایت مجلس شورای اسلامی است گفت: این طرح پیشتر در مجلس شورای اسلامی مطرح و با اکثریت آرا تصویب شد که شورای محترم نگهبان به علت مخالفت دولت این طرح را برای جلب نظر دولت به مجلس شورای اسلامی بازپس فرستاد و پس از طرح مجدد، نمایندگان بر روی این طرح اصرار کردند که اینبار طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شد.
 
مجلس آماده است در صورت استقرار دولتی که این طرح را در برنامه‌های خود داشته باشد، زمینه‌های قانونی اجرای این طرح را فراهم کند.
این در حالی است که دیروز علی لاریجانی در مصاحبه ای به تندی بر وعده های انتخاباتی قالیباف حمله کرده و عدم حمایت مجلس از چنین طرح هایی را علنی نمود.
 
بعد از انتخابات مجلس دهم ، بسیاری از کارشناسان سیاسی با رصد مواضع طیفی از اصولگرایان مانند باهنر و فرهنگی ، به این جمع بندی رسیده بودند که این دو به تبع چرخش لاریجانی به سمت روحانی مواضع خود را با این زاویه دید  تنظیم می نمایند.
 
هرچند فرهنگی در مجلس نهم نیز در حمایت از برجام دوشادوش لاریجانی به نفع دولت عمل کرد. از قراین موجود چنین بر می آید که فرهنگی تلاش می نماید با علنی شدن حضورش در ستاد قالیباف ضمن حفظ فاصله مطمئن با پایداری ها ، مجددا نسبت به بازتعریف ریشه های اصولگرایی خود اقدام نماید.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار