توزیع روزانه 60 هزار لیتر آب آشامیدنی بین عشایر کوچرو در لردگان

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امورعشایرچهارمحال و بختیاری گفت: بدلیل افت منابع آب های جاری، روزانه 60 هزار لیتر آب آشامیدنی سالم بین عشایر کوچرو در مناطق ییلاقی شهرستان لردگان توزیع می شود.
کد خبر: ۴۳۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 27 May 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین پور افزود: طبق برآوردهای کارشناسی، از اوایل تیرماه سال جاری با خشکی و کم آب شدن چشمه ها و منابع آبی مراتع ییلاقی مرتفع استان، بیش از 10 درصد از جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی خواهد شد.
وی بخش عمده طرح آبرسانی سیارعشایری را در مناطق ییلاقی شهرستانهای لردگان ، اردل و کیارعنوان کرد و افزود: تعداد 4 خودرو سنگین مجهز به تانکر 12 هزار لیتری در طول شبانه برای تامین آب شرب عشایر کوچرو در فصل گرم سال در نظر گرفته شده است.
وی اظهارکرد: با توجه به پدیده خشکسالی و خشک شدن چشمه های فصلی طی چند سال گذشته، به طور میانگین سالانه 30 میلیون لیتر آب آشامیدنی سالم با تانکر از طریق بخش دولتی و پیمانکاری خصوصی به عشایر آبرسانی می شود.
مدیر کل آمور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آبرسانی سیار شیوه پایدار نیست، تصریح کرد: برای اجرای این طرح، هزینه سنگینی برای دستگاه های اجرایی در بردارد که باید چاره اندیشی شود.
استان چهارمحال و بختیاری با داشتن 126 هزار نفر جمعیت عشایری و بیش از یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک، بعد از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار