رفسنجان دارای بیشترین موقوفات هلال احمر در کشور است

فرماندار رفسنجان گفت: بیشترین موقوفات هلال احمر در کشور در رفسنجان قرار دارد.
کد خبر: ۴۳۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 30 May 2017
حمید ملانوری عصر دوشنبه در مراسم آغاز عملیات احداث بیمارستان چشم پزشکی مرحوم شفیعی پور اظهار داشت: شاهد تحولی دیگر در حوزه بهداشت و درمان و سلامت شهرستان هستیم و خوشحالیم که در حوزه مباحث و فعالیتهای موقوفات هلال احمر کارهای جدید و تحولی جدید آغاز شده است.

وی افزود: بیشترین موقوفات هلال احمر در کشور را رفسنجان دارد، از طرفی یکی از ویژگیهای منحصر به فرد مردم رفسنجان، مشارکت آنها در کارهای خیرخواهانه بوده است و در حوزه ها و زیرساختهای مختلف مشارکت مردم به چشم می آید و به لحاظ کمیت و کیفیت شهرستان در کشور حائز رتبه است.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: از طرفی در این سالها بخاطر بهره مندی از مشارکتهای مردم، در درجه بندی های سازمان برنامه و بودجه رتبه شهرستان به لحاظ برخورداری و توسعه یافتگی بالا رفت در حدی رتبه دوم استان را داشتیم از سوی دیگر به خاطر کاهش سطح درآمد مردم بخاطر بحران آب و مشکلات در بخش کشاورزی سطح مشارکت پایین آمد و حتی متوقف شد.

ملانوری ادامه داد: همچنین اماکن و زیرساختها و تجهیزات آنها که خیرین ساخته بودند مستهلک شدند ولی رتبه ما بازنگری نشد به همین خاطر بودجه هایی که از سوی دولت به شهرستان اختصاص داده می شود پایین است مخصوصاً از اعتبارات مناطق محروم که ۵۰ درصد از اعتبارات استان را شامل می شود بی بهره بودیم و از ۵۰ درصد مابقی اعتبارات نیز سهم خود را می گیریم.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: برای مدیریت موقوفات چه حوزه هلال احمر یا حوزه های دیگر برای نوسازی و بهسازی و ایجاد ارزش افزوده فکری نشده بود.

ملانوری بیان کرد: املاک مرحوم شفیعی پور که ویژه بحث چشم پزشکی است فقط پنج قطعه زمین است که به لحاظ درآمدی از نظر پسته صفر است. هیئت متوکلین جدید خود را وقف این کار کردند با هوشمندی، تحربه و انگیزه ورود کردند که این وقف ها احیا شود و کار جدیدی که شروع شده بی نظیر است.

وی اضافه کرد: آغاز به کار احداث بیمارستان چشم پزشکی شفیعی پور را نعمتی در این ماه مبارک برای مردم رفسنجان می دانم تا هم نیت واقف به طور واقعی اجرایی شود و هم مردم بتوانند خدمات بگیرند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار