به گزارش تابناک : به نقل از روابط عمومي شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حملونقل، خيرالله خادمي در حاشيه بازديد اعضاي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي از راه آهن ميانه-اردبيل بيان کرد: در سفر رئيس و اعضاي کميسيون عمران به استان اردبيل، در رابطه با نحوه تامين مالي خطآهن ميانه-اردبيل تصميمهاي مهمي اتخاذ شد.
معاون وزير راه و شهرسازي ضمن تاکيد بر اهميت پروژه راه آهن ميانه-اردبيل اظهار داشت: از طريق اين خط ريلي و اتصال استان اردبيل به شبکه ريلي کشور، مراودات اقتصادي بين اين استان و آذربايجان شرقي تقويت خواهد شد و با وجود کارخانه ذوبآهن در استان اردبيل ميتوان از طريق حمل و نقل ريلي مواد اوليه و مورد نياز از بنادر جنوبي کشور و استان هاي کرمان، خوزستان و اصفهان را به استان اردبيل منتقل کرد.
خادمي يادآور شد: راهآهن ميانه اردبيل به طول 175 کيلومتر در دو بخش ميانه-فيروزآباد به طول 79 کيلومتر و فيروزآباد- اردبيل به طول 96 کيلومتر در دست اجرا است و به دليل کوهستاني بودن منطقه دراين مسير بالغ بر 62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، 31 دستگاه پل دره اي بزرگ به طول 4 هزار و 23 متر، 3 کيلومتر پل آبرو و 4 کيلومتر گالري در اين محور طراحي شده که احداث آنها به عمليات سخت و پيچيده مهندسي نياز دارد.
خادمي سرعت طراحي شده اين خط ريلي را براي قطارهاي مسافري 160 کيلومتر در ساعت و قطارهاي باري 120 کيلومتر در ساعت عنوان و افزود: ترافيک مسافري اين راه آهن در سال يک ميليون و 500 هزار نفر و ترافيک باري آن ساليانه 4 ميليون تن پيش بيني شده است.
منبع : فارس