مشکلات خانه‎های تاریخی بروجرد با وعده‎ها و جلسات حل نمی‎شود

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات خانه‎های تاریخی بروجرد با وعده‎ها و جلسات حل نمی‎شود.
کد خبر: ۴۴۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 24 June 2017
عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: بناهای تاریخی بروجرد این شهرستان را در حوزه آثار تاریخی به یک قطب تبدیل کرده ‎است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‎های کم نظیری در حوزه آثار تاریخی در بروجرد وجود دارد، عنوان کرد: اعتبارات قطره چکانی نمی‎تواند، مشکلات بناهای تاریخی این شهرستان را حل و مرتفع کند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با یک سری و برگزاری جلسات مشکلات خانه‎های تاریخی این شهرستان حل نمی‎شود، بلکه باید با استفاده از ظرفیت توانمند بخش خصوصی در جهت حفظ و نگهداری از این بناها بکوشیم.

گودرزی بر ضرورت واگذاری بناهای تاریخی به فعالان بخش خصوصی تاکید و خاطر نشان کرد: پس از واگذاری کار مرمت با نظارت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام و کاربری بناها برای بازه زمانی معلومی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بر نباید نسبت به آثار و بناهای تاریخی نگاه انتفاعی وجود داشته باشد، ادامه داد: باید با استفاده بهینه از توان و ظرفیت بخش خصوصی به دنبال تلاش در جهت حفظ، احیاء و نگهداری این بناها باشیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از مشکلات آثار تاریخی ناشی از مشکلات اعتباراتی در سطح کلان کشوری است، البته اعتبارات استانی نیز در همه حوزه‎ها از جمله در بخش آثار و ابنیه تاریخی عادلانه توزیع نمی‎شود.

گودرزی با اشاره به اینکه اعتبارات قلعه فلک‎الافلاک خرم‎آباد در مقایسه با اعتبارات خانه‎های تاریخی بورجرد از زمین تا آسمان فرق دارد، تصریح کرد: این رویکرد باید اصلاح شود، البته ما نمایندگان نیز باید در مجلس شورای اسلامی به نحوی ریل‎گذاری کنیم که تخصیص اعتبارات بر مبنای جمعیت و شاخص‎های کلی انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اهمیت جذب نیروهای بومی در ادارات و از جمله آموزش و پرورش بروجرد گفت: در دوره مدیریت مدیر کل پیشین این اداره امکانی را فراهم آوردیم که نیروهای بروجردی مشغول به کار در دیگر شهرستان‎های لرستان در صورت تمایل به بروجرد برگردند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین امید است، در ظرفیت استخدامی جدید از وزارت آموزش و پرورش بخواهیم که توجه ویژه‎ای به مقطع ابتدایی بروجرد داشته باشد، چرا که این مقطع تحصیلی با کمبود حدود 200 نیرو مواجه است.

گودرزی با تاکید بر اینکه جذب نیروهای بومی در ادارات و کارخانجات بروجرد یک اولویت است، خاطر نشان کرد: تحقق این مهم زمینه را برای اشغال هر چه بیشتر جوانان و افراد جویای کار در این شهرستان فراهم می‎کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار