خواب بدی که آمریکا برای ترکیه دیده است!

با حضور دشمن در دو سوی مرز، آزادی دو کشور عملا به گروگان گرفته می شود و با تسلط سوریه و عراق بر مرزهایشان عملا آمریکا قطع ید شد اما به فکر پیاده کردن نقشه خاورمیانه ای خود از کشوری دیگر است.
کد خبر: ۴۵۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ 09 July 2017
حسین رویوران کارشناس مسائل خاورمیانه در برنامه 18:30 با اشاره به اولویت اول عراق در پاکسازی موصل گفت: در حال حاضر 5 شهر کوچک در دست داعش است، که با آزادی موصل پاکسازی این شهرها هم آغاز می شود.

به نظر می آید زمانی که دولت مرکزی در عراق حاکم شود بازسازی مناطق جنگ زده و تحت اشغال داعش نیز از سرگرفته شود.

گفتگوی 18:30/ ترکیه، هدف بعدی آمریکا پس از عراق و سوریه!

او با شاره به بحث کردهای عراق و استقلال کرکوک که مورد تائید دولت مرکزی هم نیست، افزود: این یک کشمکش داخلی است که با گفتگو حل و فصل می شود.

رویوران با اشاره به تفاوت بین القاعده با داعش گفت: تشکلی بنام القاعده وجود دارد که اولویت آن مبارزه با دشمن دور یعنی آمریکاست، اما سوال این است که چرا داعش از القاعده جدا شد؟

او ادامه داد: داعش نیازمند زمین است تا به دنبال آن اعلام خلافت کند، حال داعش با از دست دادن موصل، هم زمین و هم خلافت خود را از دست داده است؛ به این ترتیب نه رویی برای بازگشت به القاعده و نه توانی برای بازپس گیری زمین هایش دارد و هم اکنون دچار بحران فکری است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به کشمکش های داخلی حامیان اصلی داعش گفت:عربستانبه دلیل کشمکش های داخلی، عملا نمی تواند از داعش حمایت کند، بنابراین اکنون بهترین زمان برای نابودی داعش است، در غیر این صورت داعش خود را بازسازی کرده و عملا این فرصت طلایی از دست می رود.

او با اشاره به دستاوردهای نشست آستانه 4 که مناطق آتش بس را در سوریه تعیین کرد گفت: آتش بس به سوریه کمک کرد تا نقطه تمرکز خود را روی داعش قرار دهد و توانست 215 کیلومتر از خاک خود را از داعش پاک کرده و دوباره به مرزهای خود با عراق دست یابد.

او با بیان اینکه داشتن مرز نکته مهمی است، افزود: زیرا با حضور دشمن در دو سوی مرز، آزادی دو کشور عملا به گروگان گرفته می شود و با تسلط سوریه و عراق بر مرزهایشان عملا آمریکا قطع ید شد.

او گفت: حضور داعش در سوریه تنها به سه شهر محدود می شود که اگر پاکسازی آغاز شود، داعش مجبور به نقل مکان می شود.

رویوران با بیان اینکه پشت همه توطئه های منطقه ای، آمریکا قرار دارد افزود: آمریکا تلاش کرد تا در 6 سال گذشته نظام سوریه را تغییر دهد که عملا نتوانست و هم اکنون در تلاش است تا با ائتلاف با کردها، ترکیه را به چالش بکشد و تجزیه خاورمیانه را از این نقطه آغاز کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار