توسعه گلخانه‌ها باعث افزایش تولید محصولات كشاورزی، اشتغال و بهره‌وری آب می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جلسه ستاد توسعه گلخانها که با حضور مدیران این سازمان، مسئولین بانک کشاورزی و برگزار شد گفت: توسعه گلخانه‌ها باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی استان، اشتغال و بهره‌وری آب می شود لذا با جدیت دنبال می‌شود.
کد خبر: ۴۶۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 19 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر خسرو شهبازی با اشاره به اهمیت آب و استفاده مناسب از این مایع حیاتی برای تولید محصولات کشاورزی افزود: توسعه کشت ‌های گلخانه‌ای در جهت صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی یکی از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی است که در دستورکار قرار دارد.

شهبازی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه سطح گلخانه‌ها به 42 هکتار رسیده است که کافی نبوده و  به دنبال توسعه این بخش هستیم.

شهبازی با بیان اینکه در کشت‌های گلخانه‌ای راندمان آبیاری بالا می‌رود تصریح کرد: راندمان آبیاری در سنوات گذشته 27 درصد بود اما با گسترش کشت‌های گلخانه‌ای و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری به 42 و 8 دهم درصد رسیده است.

شهبازی اضافه کرد: تا پایان برنامه ششم تلاش داریم راندمان آبیاری را به 58 درصد برسانیم.

شهبازی با اشاره به اینکه منابع تسهیلاتی لازم برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای وجود دارد گفت: به سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی توصیه می‌شود در کشت‌های گلخانه‌ای سرمایه‌گذاری نمایند زیرا باعث درآمدزایی برای استان، اشتغال فارغ التحصیلان و افزایش تولید را در پی دارد.

وی از بانک کشاورزی نیز خواست مساعدت لازم را در خصوص اعطاء تسهیلات به متقاضیان احداث گلخانه داشته باشند. 



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار