تشکیل باند سرقت به شیوه زاغ زنی

اعضای باند زاغ‌زن‌های مشتریان بانک که بعد از آزادی از زندان اقدام به تشکیل باند کرده بودند،از سوی پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 13 June 2015
۲۱ فروردین ماه فردی با مراجعه به کلانتری ۱۵۱ یافت آباد به مأمورین اعلام کرد که مبلغ ۵ میلیون تومان وجه نقد داخل خودرو سواری اش به شیوه تخریب شیشه درب سمت راننده ، سرقت شده است .

پرونده در پایگاه پنجم پلیس آگاهی

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت داخل خودرو»  و به دستور شعبه هفتم دادیاری دادسرای ناحیه ۱۸ تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کاراَگاهان گفت : « صبح ۲۱ فروردین ماه برای انجام امور بانکی به یکی از شعبات بانکی در منطقه یافت آباد رفته ، مبلغ ۵ میلیون تومان وجه نقد دریافت و آن را در زیر صندلی راننده قرار دادم ؛ پس از خروج از بانک ، به سمت پاساژ پاسارگاد در منطقه شادآباد حرکت کرده و برای دقایقی از ماشین خارج شدم ؛ در زمان مراجعه به محل پارک خودرو متوجه شدم که شیشه  سمت راننده تخریب و بسته حاوی مبلغ ۵ میلیون تومان از زیر صندلی راننده سرقت شده است  .»

شناسایی زاغ زن داخل بانک

با توجه به شیوه و شگرد سرقت , کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سارق یا سارقان اقدام به شناسایی مالباخته به شیوه « زاغ زنی داخل بانک» کرده و پس از تعقیب وی ، در یک لحظه از اشتباه مالباخته در قرار دادن وجوه نقد در داخل خودرو استفاده و پس از تخریب شیشه خودرو اقدام به سرقت کیف حاوی پول کرده اند ؛ لذا بلافاصله تصاویر دوربین های مداربسته بانکی در زمان حضور مالباخته در داخل بانک مورد بررسی قرار گرفت و فردی حدودا ۴۰ ساله مورد شناسایی قرار گرفت .

با شناسایی زاغ زن داخل بانک و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار پایگاه پنجم بنام «علیرضا » (۴۰ ساله) شدند که سال گذشته نیز به همین اتهام ( سرقت داخل خودرو به شیوه زاغ زنی ) دستگیر ، روانه زندان و پس از مدتی با تأمین قرار وثیقه آزاد شده بود .

همزمان با شناسایی تصویر علیرضا از طریق دوربین های مداربسته بانکی ، کارآگاهان به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته پیش بینی شده در پاساژ پاسارگاد ( محل سرقت ) پرداخته و اینبار نیز موفق به شناسایی تصویر علیرضا شدند ؛ تصاویر بدست آمده ،علیرضا را نشان می داد که از یک دستگاه خودرو سواری ال ۹۰ سفید رنگ پیاده و پس از دقایقی با یک کیف دستی ( شبیه به کیف دستی مالباخته ) مجددا به محل پارک خودرو ال ۹۰ مراجعه و بهمراه نفر دوم ( راننده خودرو ال ۹۰ ) محل را ترک می کند .

دستگیری اعضای گروه سارقان زاغ زن

با شناسایی «علیرضا » به عنوان زاغ زن داخل بانک و بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهم ، مخفیگاه و محل های تردد وی در منطقه مهرآباد جنوبی شناسایی و سرانجام ۳۰ اردیبهشت ماه توسط کارآگاهان دستگیر و به پایگاه پنجم آگاهی منتقل شد ؛ بلافاصله با دستگیری علیرضا ، مخفیگاه وی نیز در منطقه مهرآباد جنوبی بازرسی و از داخل این محل ، کیف دستی مالباخته کشف شد .

علیرضا که در برابر دلایل و مدارک ارائه شده از سوی کارآگاهان چاره ای جز اعتراف نداشت ، صراحتا به سرقت وجه نقد از مالباخته اعتراف و همدست خود بنام داریوش ( ۴۲ ساله ) را نیز معرفی کرد .

بررسی سوابق داریوش نشان داد که او نیز همانند علیرضا از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت داخل خودرو به شیونه زاغ زنی است که سال گذشته و بهمراه علیرضا دستگیر و روانه زندان شده و پس از گذشت مدت کوتاهی و همانند همدست خود ( علیرضا ) ، با تأمین قرار وثیقه زا زندان آزاده شده است .

با شناسایی داریوش به عنوان دومین متهم پرونده و در شرایطی که وی با اطلاع از دستگیری علیرضا از مخفیگاهش واقع در منطقه مهرآباد جنوبی متواری شده بود ماموران موفق به دسستگیری و انتقال او به پایگاه پنجم پلیس آگاهی شدند . متهم در جریان باز جویی ها به چندین فقره سرقت مشابه داخل خودرو از مراجعه کنندگان به شعبات مختلف بانکی ، بهمراه علیرضا اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه احمـد نجفی ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر به خبر نگار مهر  گفت : با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به سرقت های مشابه ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به سوابق متعدد متهمین در ارتکاب سرقت های داخل خودرو به شیوه زاغ زنی و به منظور رسیدگی تخصصی به جرایم ارتکابی و کشف سرقت های مشابه ، هر دو متهم در اختیار اداره بیستم مبارزه با سرقت های داخل خودرو قرار گرفتند  .

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار