در شهرستان بافق- یزد

100میلیار ریال برآورد تعمیر راههای روستایی

معاون مدیرکل راه و شهرسازی یزد از پیش بینی مبلغ 100میلیارد ریال برای آسفالت و تکمیل راههای روستایی بافق در بودجه 94 خبر داد.
کد خبر: ۵۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 20 June 2015
به گزارش تابناک یزد محسن صادقیان با بیان اینکه قیر مورد نیاز از سوی راه و شهرسازی استان یزد و هزینه های اجرا از منابع استانی و شهرستان تامین شده است افزود: با این وجود بیش از 60 کیلومتر از جاده های روستایی شهرستان بافق با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

معاون ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان یزد اظهار داشت: اکثر راه های روستایی شهرستان بافق با همکاری مسوولان ذیربط تا پایان سال جاری آسفالت می شوند.

وی که به منظور بازدید از روند پیشرفت فیزیکی بزرگراه یزد - بافق به این شهرستان سفر کرده بود از پیش بینی 400 میلیارد ریال هم برای روسازی و آسفالت این محور خبر داد و اما گفت: با توجه به اینکه برای احداث کنار گذر زارچ به اشکذر هم 330 میلیار ریال در قانون بودجه امسال دیده شده به نظر می رسد تامین اعتبار کافی برای بزرگراه یزد - بافق به زمان زیادی نیاز مند است.

این مسوول خاطر نشان کرد: در صورتیکه اعتبار لازم برای این بزرگراه تخصیص یابد تلاش می کنیم این محور هم در سال جاری به بهره برداری برسد و آرزوی دیرینه مردم این شهرستان محقق شود.

به گزارش خبر نگار ما، دو بانده شدن این جاده از سال 87 با بخشی از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد آغاز شد و تاکنون فقط 60 کیلومتر از این مسیر 100 کیلو متری آماده شده و تردد در آن جریان دارد.

علیرغم زیرسازی بیش از 6 کیلومتر این جاده توسط شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و تحویل 27 میلیارد ریال میلگرد از سوی این شرکت و مجموعا 150 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته به نظر می رسد مردم برای تکمیل باقیمانده این محور هنوز باید صبر کنند.

با وجود اهمیت دو بانده شدن یزد- بافق و تردد روزانه صدها خودروی سبک و سنگین از این محور ، متاسفانه هنوز اعلام می شود تامین اعتبار برای تکمیل آن به زمان زیادی نیاز دارد.

مردم طی سال جاری شاهد چندین فقره تصادف منجر به فوت در این جاده بوده اند و برای تکمیل و آسفالت آن لحظه شماری می کنند ولی گویا احداث کنار گذر زارچ به اشکذر به مراتب مهمتر از جاده ی بافق معدن خیز است.

فرماندار بافق هم در خصوص این بزرگراه اظهار داشت : با ساخت ابنیه فنی و پلهای کوچک ، پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی مسیر به 80 درصد رسیده است که بخش زیادی از پروژه آماده روسازی و آسفالت است.

سید مهدی طلایی مقدم ، آغاز عملیات احداث پلهای بزرگ مسیر را طی دو هفته آینده خواستار شد و گفت: : با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولان استان یزد و شهرستان بافق و اخذ مجوزهای لازم توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران سه پل بزرگ راه آهن ،رودخانه شور و زیر خاکی پل اسدی در هفته های آینده عملیات احداث آنها شروع می شود و امیدواریم طی سه ماه آینده این سه پل توسط پیمانکاران مسیر به اتمام برسد.

وی، مهمترین عملیات این مسیر را روسازی و آسفالت خواند و خاطر نشان کرد : بعد از سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و بازدید از این بزرگراه ، موضوع تامین قیر مطرح و قول مساعدت داده شده است.

فرماندار بافق ابراز امیدواری کرد: با جلسه ای که در دفتر معاون عمرانی استاندار یزد دارد برای آسفالت این مسیر، و تامین بخشی از اعتبار لازم در سال جاری موافقت تا عملیات آسفالت قطعه باقی مانده آغاز شود.

طلایی مقدم با تاکید بر اینکه بزرگراه بافق – یزد به عنوان اساسی ترین زیر ساخت این شهرستان نقش مهمی در توسعه بافق دارد یاد آور شد : تمام سعی و تلاش مسئولان استان به ویژه استاندار و معاون عمرانی استانداری یزد و مسئولان شهرستان ،این است که در سال 94 بزرگراه به اتمام برسد.

بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلو متری شهر یزد قرار دارد.

با ساخت بزرگراه مذکور علاوه بر کاهش مسافت این مسیر به میزان 10 کیلو متر، مشکل اساسی مردم به ویژه کامیون های حمل سنگ آهن نیز که شبانه روز در این محور در حال حرکتند بر طرف خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار