19 مسموم در پی استنشاق گاز در استان البرز

رئیس مرکز اورژانس البرز اعلام کرد که طی 72 ساعت گذشته 19 نفر در این استان براثر استنشاق گاز منوکسید کربن دچار مسمومیت شدند.
کد خبر: ۵۰۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 08 October 2017

به گزارش تابناک : دکتر مهرداد بابایی شامگاه شنبه اظهار داشت: این افراد با استفاده از آمبولانس های مرکز فوریت های پزشکی البرز به مراکز بیمارستانی انتقال یافتند.

وی بیان کرد: کاهش دما سبب غافلگیری مردم استان البرز شد و عده ای با عجله وسایل گرمایشی را راه اندازی کردند که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی ، 19 نفر مسموم شدند.
وی گفت: این در صورتی است که تنها با رعایت چند نکته بسیار ساده و شناخت علائم شروع مسمومیت با منوکسید کربن ، می توان از بروز مشکل حتی از مرگ جلوگیری کرد.
بابایی اظهار داشت: سال گذشته 18 نفر از مردم استان البرز بر اثر استنشاق منوکسید کربن جان باختند که ضرورت دارد در زمان نصب وسایل گرمایشی و گازسوز نکات ایمنی رعایت شود.
وی گفت : بسیاری از علائم گازگرفتگی شبیه سرما خوردگی بوده و اکثر افراد فکر می کنند به دلیل سردی هوا دچار سرما خوردگی شده اند و تمایل به استراحت و خوابیدن پیدا می کنند که طولانی شدن زمان استنشاق هوای مسموم و عدم ترک محیط آلوده ، آنان را به سمت تشدید علائم مسمومیت و گاه مرگ پیش می برد. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار