گفتگو با عضو شورای شهرستان چرام

انتقاد شدید عضو شورای اسلامی شهرستان چرام از مدیریت منابع طبیعی چرام

عضو شورای اسلامی شهرستان چرام تاکید کرد: ضابطین اداره منابع طبیعی شهرستان چرام با ایجاد رفتارهای نامناسب و دور ازیک ضابط دادگستری موجبات نگرانی ودلسردی و عدم همکاری اعضای شورای اسلامی و روستائیان را که در واقع خودشان باید حافظ این منابع ملی باشند.
کد خبر: ۵۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 21 June 2015

ایوب علی پور درگفت وگو با خبرنگار گپ روز با انتقاد شدید از مدیریت و ضابطین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام  اظهارداشت: با توجه به اینکه منابع طبیعی چرام با اتلاف هزینه های هنگفت دولتی علاوه برجنجال آفرینی میان روستائیان و آشوب در مناطق روستایی شروع به اجرای طرح های بادام کاری می نمایند.

وی افزود: علیرغم هزینه های هنگفت دولتی هیچ گونه حفاظتی از این طرح ها بعمل نمی آید و در سال های اول به کلی بوته های سبزشده به عنوان علوفه دام ها تعلیف می گردد.

عضو شورای اسلامی شهرستان چرام تاکید کرد: ضابطین اداره منابع طبیعی شهرستان چرام با ایجاد رفتارهای نامناسب و دور ازیک ضابط دادگستری موجبات نگرانی ودلسردی و عدم همکاری اعضای شورای اسلامی و روستائیان را که در واقع خودشان باید حافظ این منابع ملی باشند.

وی افزود: نحوه برخورد این ضابطین و اداره باعث رو در رویی با مردم و اعضای شوراهای اسلامی روستا شده و دائما با وجود چنین تشنج هایی درسطح شهرستان از پارسال تاکنون شاهد آتش سوزی ها در منابع ملی شهرستان و درگیری های طایفه ای و ضرب و جرح تعداد زیادی از مردم شده که هنوز پرونده های آنها در محاکم قضایی درجریان است.

علی پور بیان کرد:به نظر بنده دلیل تمام این نا به هنجاری ها ی اجتماعی ،ضعف مدیریت و عدم روحیه تعامل و مدارا با روستائیان و عشایر می باشد.

نائب رئیس شورای بخش مرکزی با اشاره به عدم تعامل ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی چرام اعلام کرد: در پائیز سال گذشته و موقع کاشت به دلیل نبود مدیریت در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چرام و عدم تعامل بین ادارات جهادکشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان روستاهای بخش مرکزی چرام قریب به ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.

وی تصریح کرد: از زمان های گذشته طبق سنت قدیمی درختان کنار (سدر) در زمین های کشاورزی را اصلاح می کردند و هیچ گونه مشکلی پیش نمی آمد ضمن اینکه درختان اصلاح شده دوباره ازنظر شاخ و برگ بهتر می شدند.

وی افزود: اما متاسفانه ضابطین اداره منابع طبیعی با ساختن پرونده های سنگین برای ساکنین روستاهای کره شهبازی، پیرحاجتی ، دمدره ،سردره ،القچین سفلی و علیا،دوکوهک موجب جریمه شدن آن ها که عمدتا تحت پوشش نهادهای کمیته امداد وبهزیستی هستند.

علیپور درپایان تاکیدکرد:حفاظت از منابع ملی وظیفه همگانی است اما یکی از راه های آن فرهنگ سازی و تعامل با روستائیان وکسانی که سال ها دراین زمین ها مشغول به کار می باشند.که امیدواریم نگاه مشئولان به این مهم بیشتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار