اختصاص 80 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت پاییزه

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز کشت پاییزه در80 هزار هکتار از زمین های زراعی این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 28 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سیروس بیک بکان اظهار کرد: بیش از 60 هزار هکتار از زمین زراعی استان به محصول گندم آبی و دیم و مابقی اراضی به کشت جو و کلزا اختصاص یافته است.
وی از توزیع بیش از 2 هزار تن بذر اصلاح شده گندم متناسب با اقلیم منطقه از ارقام 'میهن'،'پیشتاز' و'پیشگام' بین کشاورزان استان برای کشت پاییزه خبر داد و توضیح داد: امسال افزون بر یکهزار تن بذر جو و 7 تن بذر کلزا تهیه و توزیع شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به افت شدید سفره های آب زیرزمینی و کاهش بارندگی ها، بذر اصلاح شده به حد کافی بین کشاورزان با قیمت دولتی توزیع می شود.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تولید 880 هزار تن محصولات زراعی در سال زراعی گذشته گفت: این محصولات شامل گندم، جو، کلزا، پیاز، سیب زمینی، حبوبات، چغندرقند، ذرت و نباتات علوفه ای مانند یونجه و شبدر است.
وی افرود: سالانه 140هزار هکتار از مزارع استان به کشت بهاره و پاییزه اختصاص می یابد.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار