حوزه علمیه همواره در کنار مردم است

کد خبر: ۵۴۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸ 31 December 2017
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه علمیه همواره در کنار مردم است، گفت: حوزه علمیه افتخار می‌کند هیچ‌گاه در تاریخ صف خود را از مستضعفان جدا نکرده است.

به گزارش مهر، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان قم که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، اظهار داشت: رشد و تکامل در عالم بشری وجود دارد و پیشرفت و کمال آدمی در گذر از امور مادی و پرکشیدن به جهان‌های غیبی است.

وی با بیان اینکه هر چقدر انسان از قدرت روحی بالاتری برخوردار باشد به کمال پر خواهد کشید و این ویژگی را در شهیدان می‌توان مشاهده کرد، گفت: این نام آوران عرصه‌های شهادت بودند که نه فقط دست از ریاست، پست و مقام گذشتند بلکه از تمام خود عبور کردند و گام در این مسیر گذاشتند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه شهیدان ما این پیشگامی را داشتند که سرمایه‌داران اصلی عالم و حاکمان عالم غیب باشند، افزود: افتخار می‌کنیم در عصری زیستیم که امامی برخاست، پرچمی را بر افراشت و نظامی را در برابر سلطه شوم مستکبران ایجاد کرد که مایه افتخار اسلام و ایران شد.

انقلاب از قم به عالم عرضه شد

وی با بیان اینکه این انقلاب را قم به عالم عرضه کرد، راز پیشرفت انقلاب مبانی اسلام، فقه و اخلاق جامع و کامل برشمرد و تصریح کرد: در اسلام به شجاعت تأکید شده و اولیای الهی به ما آموختند با مرگ مانند محبوب رفتار کنیم و با سینه فراق از جهاد در راه خدا و شهادت استقبال کنیم.

آیت الله اعرافی، گفت: امام راحل در عصر ما منطق استقبال از شهادت را احیا کردند و در این مسیر خیل عظیم علما و پیروان و پیشگامان شهادت و جوانان حوزه‌های علمیه قدم گذاشتند.

وی افزود: شهادت در عمق جان ما ریشه دارد و با تار و پود حوزه علمیه و فرهنگ روحانیت عجین است؛ مگر می‌شود روحانی در جایگاه روحانیت باشد و عاشق شهادت و جان باختن نباشد و دل به آرمان‌های اسلام و انقلاب ندهد، این در ذات حوزه نهفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه فراز و فرود بسیار داشته است و همیشه عالمان پاک باخته و مجاهدان سرافراز و انسان‌هایی که هستی خود را فدای آرمان‌های اسلام و انقلاب کردند تربیت کرده است.

حوزه انقلابی و منطق جهاد و شهادت بر همه منطق‌ها سیطره پیدا می‌کند

وی گفت: امروز کسانی منطق جهاد حکیمانه و پیامبرانه و اولیای الهی را تخریب کردند و آن را به منطق کور افراطی ناصحیح مبدل کردند که دست‌های بیگانه‌ای پشت آن‌ها است که می‌دانند حوزه انقلابی و منطق جهاد و شهادت بر همه منطق‌ها سیطره پیدا می‌کند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه با علم و دانش و فقه خود و با بینش حکیمانه و شجاعت خود همیشه در کنار مردم بوده و امروز نیز همواره در کنار مردم است، افزود: حوزه‌های علمیه افتخار می‌کند هیچ‌گاه در تاریخ صف خود را از مستضعفان جدا نکرده و نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: هزار شهید روحانی استان قم به ما آموختند ما پایبند به ارزش‌های بزرگ انقلاب اسلامی و رهبری هستیم.

حماسه ۹ دی خیزش ملت در مسیر مردم‌سالاری دینی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه سخنان خود به حماسه ۹ دی اشاره کرد و گفت: ۹ دی خیزش ملت در برابر کجی بزرگ در مسیر مردم‌سالاری دینی حمایت از ولایت و شناخت فتنه جویان که منطق مردم‌سالاری و قانون مداری را تمکین نکردند بود.

وی شهدا و به خصوص منظومه شهدای روحانی را سرمایه بزرگی دانست و بیان داشت: جوانان باید عظمت این سرمایه را درک کنند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه باید نوجوانان را توجیه کرد، گفت: راه درازی در پیش است لذا باید از شهیدان برای پیمودن این مسیر مدد بگیریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار