سردخانه‌های کرمانشاه ۳۷ هزار تن ظرفیت دارند/کمبود فضای سردخانه‌ای نداریم

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در استان کمبود فضای سردخانه‌ای نداریم.
کد خبر: ۵۴۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 01 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،جلال کریمی زند، با اشاره به ظرفیت 37 هزار تنی سردخانه‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر در این استان 9 سردخانه فعال است که عمده این سردخانه‌ها دو مداره بوده و دارای دو بخش زیر صفر و بالای صفر هستند.

کریمی‌زند با اشاره به اینکه استان کرمانشاه تنها یک سردخانه اختصاصی زیر صفر دارد، گفت: سردخانه بیستون تنها سردخانه دولتی استان است که به نگهداری محصولات پروتئینی شامل گوشت قرمز و مرغ منجمد و... اختصاص دارد و مدیریت آن نیز با پشتیبانی امور دام است که در حوزه تنظیم بازار فعالیت دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه هشت سردخانه بخش خصوصی دو مداره نیز در استان کرمانشاه فعال هستند، گفت: این سردخانه‌ها دارای دو بخش زیر صفر و بالای صفر هستند.

وی در ادامه با اشاره به در برنامه بودن ساخت چهار سردخانه دیگر در استان کرمانشاه، گفت: یکی از این سردخانه‌ها با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی در شهرک صنعتی بیستون در دست ساخت است و سه مورد دیگر نیز برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

کریمی زند با اشاره به کافی بودن ظرفیت سردخانه های استان کرمانشاه گفت: مشکلی از نظر فضای سردخانه‌ای در استان نداریم، با این وجود در برنامه داریم تا فرهنگ زنجیره سرد مواد غذایی بیش از این در استان توسعه پیدا کند.

وی سپس بیشترین نیاز سردخانه‌ای استان را به سردخانه‌های بالای صفر دانست و افزود: به سردخانه های جدید با سیستم کنترل اتمسفریک نیاز داریم که محصولات کشاورزی را با کیفیت بالاتر و ماندگاری بیشتری نگهداری می‌کنند.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: نیاز به ایجاد سردخانه‌هایی با هدف نگهداری سیب زمینی و پیاز و یا سردخانه‌های میوه با هدف تعادل بخشی قیمت در زمان گرانی در استان وجود دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار