تحويل خانه هاي نوسازي شده به زلزله زده خراسان رضوي

معاون بازسازي و نوسازي بنياد مسکن گفت:­ ­ساخت خانه هاي زلزله زدگان­ خراسان رضوي با بهترين کيفيت به­ پايان­­ و مورد بهره برداري رسيد.
کد خبر: ۵۴۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 04 January 2018

به گزارش تابناک : عزيز الله مهديان گفت: در 16 فرودين­­966 زلزله اي در استان خراسان رضوي رخ داد که حدود 2 هزار واحد خسارت داشت ­از اين تعداد 100 ­واحد شهري و­ 1900 واحد روستايي آسيب ديدند.
وي افزود: با توجه به اينکه مصوبات دولت با فاصله زيادي تصويب شد بنياد مسکن با تسهيلات 20 ميليون توماني مسکن­ و تسهيلات بلاعوض کار خود را اجرا کرد و کار نوسازي به سرعت پيش رفت.
معاون بنياد مسکن با بيان اينکه­ 176 واحد از تسهيلات استفاده کردند گفت: ­1400 واحد کار نوسازي را شروع نکردند و متقاضي دريافت تسهيلات نبودند.
مهديان تصريح کرد: در­مدت 66 ماه­ بسياري از خانه ها تکميل و خانه ها با کيفيت و داراي مشخصات فني ساخته شد و در اوايل ديماه، ­خانه ها به بهره برداري رسيد .
وي با بيان اينکه مشارکت مردم در ساخت خانه ها بسيار حايز اهميت است گفت: اگر مردم کمک کنند زمان بندي نوسازي و تحويل واحدها سريعتر انجام مي شود.
وي در پايان­ با بيان اينکه آوار برداري 6 هزار و 5000 واحد مسکوني در سرپر ذهاب­ به پايان رسيده و بازسازي شروع شده است، افزود: آوار برداري همراه با بازيافت مصالح و آجر‌ها انجام­ و 1500 واحد داخل شهر سرپل ذهاب و 5 هزار واحد در مناطق روستايي آغاز شده است.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار