شناسایی باستان شناسی بخش میمه ایلام

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام از طرح بررسی و شناسایی باستان شناسی بخش میمه در شهرستان دهلران در سال جاری خبر داد .
کد خبر: ۵۵۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 13 January 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ رویا ارجمندی اظهار داشت: بعد از مشخص شدن سرپرست پروژه و صدور مجوز های لازم از سوی پژوهشکده طرح بررسی و شناسایی بخش میمه در شهرستان دهلران انجام خواهد شد.

او افزود : در این فصل ازبررسی و شناسایی باستان شناسی شهرستان دهلران محدوده بخش میمه مورد بررسی و شناسایی باستان شناسی قرار خواهد گرفت.

ارجمندی اظهار داشت : شناسایی، مطالعه و معرفی آثار باستانی ، تهیه و تدوین جدول گاهنگاری و تعیین نوع و شکل توزیع آثار باستانی حوزه مورد مطالعه از اهداف این طرح است.

معاون میراث فرهنگی تصریح کرد : شناسایی و بیان نقش اوضاع جغرافیایی و شرایط زیست – محیطی منطقه در شکل گیری نقاط باستانی این حوزه، تهیه و تدوین مدارک لازم برای ثبت آثار باستانی شاخص منطقه در فهرست آثار ملی کشور، تهیه نقشه باستان شناسی منطقه و تبیین ، تحلیل و توضیح اوضاع فرهنگی – اجتماعی این منطقه در دوره های گذشته از دیگر اهداف این طرح خواهد بود.

ارجمندی در ادامه گفت : در استان ایلام حدود 47 فصل بررسی و شناسایی انجام گرفته که بیش از 1500 اثر شناسایی و 745 اثر نیز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار