کاهش اعتیاد در استان سمنان با ایجاد اشتغال پایدار میسر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان گفت : رشد اقتصادی و افزایش اشتغال به همراه توزیع عادلانه درآمد موجب کاهش اعتیاد در این استان می شود.
کد خبر: ۵۵۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 23 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، اسماعیل غنیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در کشورهایی که توزیع عادلانه درآمد صورت می گیرد، شاخص های سلامت اجتماعی وضعیت بهتری نسبت به دیگر کشورها دارد. 


وی اظهارداشت : در سال 95 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که در پنج سال بعد از آن مصرف موادمخدر 25 درصد کاهش یابد و از این رو، مطالعه شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید تدوین و به اختصار به طرح کاج معروف شد و عنوان اجرایی آن، طرح ملی استقرار مداخلات پیشگیری از مصرف مواد در جامعه کار و تولید است. 


وی خاطرنشان کرد : بر اساس 13 هزار نمونه پیمایش شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید در سال 95 در کشور 21 درصد نمونه ها آزمایش مثبت اعتیاد داشتند. 


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد : در استان سمنان نیز بر اساس آمار شیوع شناسی 302 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و 18.2 درصد آزمایش نمونه ها مثبت اعلام شد و این در حالی است نرخ بیکاری در استان 11.3 درصد در آن زمان اعلام شد. 


غنیان تصریح کرد : این آمار مبین این است که بین نرخ بیکاری و اعتیاد رابطه معناداری وجود ندارد، اما بیکاری یک عامل تسهیل کننده گرایش افراد به اعتیاد است. 


وی بیکاری، سرزنش خانواده و دسترسی آسان به مواد را از دیگر موارد گرایش به مواد مخدر اعلام و اضافه کرد : در مناطقی که افراد سهولت بیشتری برای دسترسی به موادمخدر دارند، افراد فرصت بیشتری برای ارتکاب جرم پیدا می کنند. 


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان این که گرایش به موادمخدر، علاوه بر عوامل روانشناسی و رفتاری ریشه در عوامل اجتماعی نیز دارد زیرا ناهنجاری در روش زندگی موجب ترغیب به اعتباد می شود، ادامه داد: طرح کاج به دنبال تغییر سبک زندگی است. 


غنیان ادامه داد : ایجاد واحدهای همیار کارکنان و بهبانان کارکنان از ضرورت‌هاست و این مساله در کاهش بروز اعتیاد می تواند تاثیرگذار باشد و باید منابع این موضوع بیشتر شود. 


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تاکید کرد: دوره آموزشی طرح کاج با هدف توانمندسازی بهبانان و همچنین دوره های آموزشی مختص کارگران درباره مبارزه با مواد مخدر در استان سمنان برگزار شده است. 


به گزارش ایرنا، 65 درصد جمعیت استان سمنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است و سهم اشتغال استان در بخش خدمات حدود 48 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود 37 درصد و در کشاورزی حدود 15 درصد است. 


استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار