سرپرست فرمانداری ابرکوه :

مجموعه تاریخی پردیسان آماده بهره برداری است

سرپرست فرمانداری ابرکوه گفت: به همت بخش خصوصی بیش از 17میلیارد ریال صرف مرمت و بازسازی مجموعه تاریخی پردیسان مرکز این شهرستان شد که مرحله نخست آن هفته آینده با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهره برداری می شود.
کد خبر: ۵۶۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 03 February 2018

به گزارش تابناک یزد، محمد کاظمی نسب جمعه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این مجموعه شامل عمارت آقازاده و خانه های تاریخی حسینی دوست ، موسوی ، سید علی آقا و خانه گبری است. 
وی ادامه داد: این مجموعه با کاربری واحد اقامتی و پذیرایی در مجموع پنجهزار مترمربع زیربنا دارد و با بهره برداری از مرحله نخست آن زمینه اشتغال 15 نفر فراهم شد و با تکمیل ادامه مرمت و بازسازی خانه های یادشده زمینه اشتغال 45 نفر دیگر فراهم خواهد شد. 
بنا به گزارش ایرنا-یزد، به گفته سرپرست فرمانداری ابرکوه، علی اصغر مونسان در سفر به این شهرستان از تعدادی از آثار و بناهای تاریخی منطقه بازدید می کند.
کاظمی نسب در ادامه با اشاره به اینکه ابرکوه یکی از 14شهر نمونه حوزه گردشگری ایران است ، تصریح کرد: این شهرستان ظرفیت های بسیار بالایی در این بخش دارد و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به آثار منحصر بفردی که دارد، می تواند مقصد مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشد. 
ابرکوه 400 اثر تاریخی دارد که تاکنون 125 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید که زمینه افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی را در شهرستان فراهم کرده است. 
منزلگاه امام رضا(ع)، خانه های قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، خانه آقازاده ، کوه گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و 500ساله از مهم ترین جاذبه های تاریخی و طبیعی ابرکوه است. 
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار