کشاورزان شادگان همچنان با بحران آب مواجه‌اند

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان با بیان این‌که از 23هزار هکتار کشت پاییزه در شهرستان، 9هزار هکتاری که آب دریافت کرده‌اند نیز در حال نابودی هستند، گفت: با این‌که آب به صورت خاص برای نجات کشت‌های انجام گرفته در شادگان رهاسازی می‌شود اما بازهم آب به شهرستان نمی‌رسد.
کد خبر: ۵۶۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ 10 February 2018

جبارحمادی اظهار کرد: علی رغم اینکه حدود 23هزار هکتار کشت پاییزه در حوضه رودخانه جراحی در شادگان انجام شده است، تنها 35 درصد از اراضی کشت شده از طریق رهاسازی اول آب - در تاریخ 18آبان ماه و سیلاب پس از آن- آبیاری شد.

وی افزود: این آب رها شده در مرحله اول تنها حدود 9 هزار هکتار از اراضی کشت شده را تحت پوشش خود قرار داد و در رهاسازی آب در مرحله دوم به علت برداشت آب در بالادست تنها یک هزار هکتار از اراضی آب دریافت کردند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته از مسئولان برای حل مشکل آب کشاورزان در مرحله سوم، آب به صورت خاص برای شهرستان شادگان رهاسازی شد اما هیچ آبی به این شهرستان نرسید و شهرستان‌های بالادست آب را برداشت کردند.

حمادی بیان کرد: از هفته گذشته برای نجات باقی مانده کشت‌های انجام گرفته در شهرستان شادگان مجددا خاص شهرستان، آب رهاسازی شد اما چون حجم آب رهاسازی شده به علت نبود آب مناسب و کافی پشت سد مارون کم بوده است، بازهم آبی برای آبیاری اراضی کشت شده به شادگان نرسید.

وی ادامه داد: از 23هزار هکتار اراضی کشت پاییزه در شهرستان، 9هزار هکتاری که آب دریافت کرده‌اند نیز در حال نابودی هستند و باید به این وضعیت در شهرستان شادگان رسیدگی شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار