بازارهای محدودصادراتی معضل صادرات همدان

معاون بازرگانی داخلی و تجارت خارجی همدان بازارهای محدود صادراتی معضل صادرات همدان دانست.
کد خبر: ۵۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷ 05 July 2015
معاون بازرگانی داخلی و تجارت خارجی همدان بازارهای محدود صادراتی را معضلی برای حوزه صادرات همدان دانست و گفت: توسعه بازارهای صادراتی نیازمند برنامه‎ریزی مدون به دور از شعارزدگی است.

به گزارش تسنیم؛ مصطفی اسدی با اشاره به اینکه صادرات غیرنفتی باید جایگزین درآمدهای نفتی کشور در بودجه شود، اظهار داشت: رسیدن به این هدف دست یافتنی است ولی باید برنامه‎ریزی کارشناسی و عملیاتی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه صادرات براساس اطلاعات واقعی باید جلو رود، افزود: استان همدان در زمینه صادرات کالاهای غیرنفتی عملکرد مطلوبی داشته ولی یکی از مشکلات صادرات استان همدان بازارهای محدود هدف صادراتی است.
اسدی با بیان اینکه گسترش بازارهای هدف صادراتی یکی از اولویت‎های اساسی حوزه صادرات سازمان صنعت و معدن و اتاق بازرگانی است، تصریح کرد: بخش خصوصی متشکل از بازرگانان و تجار باید در این زمینه تلاش جدی داشته باشند و بازاریابی علمی را در دستور کار قرار دهند.

وی با تصریح بر اینکه بازاریابی برای توسعه بازارهای هدف صادراتی جدید باید به دور از شعارزدگی و با برنامه‎ریزی مدون شکل گیرد، گفت: اگر در این زمینه اقدامات لازم و به موقع صورت نگیرد ممکن است در صادرات کالاهای غیرنفتی با مشکل جدی مواجه شویم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در زمینه تعداد کالاهای صادراتی استان همدان از وضعیت خوبی برخوردار است، عنوان کرد: در حال حاضر 41 قلم کالا از استان همدان به به 16 کشور جهان شامل هلند، ایتالیا، لهستان، اکراین، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، چین، ترکیه، پاکستان، امارات، عراق، سوئد، هند، مصر و افغانستان صادر می‎شود.

وی سیمان را مهمترین کالای صادراتی استان همدان دانست و گفت: در دو ماهه امسال 7 میلیون و 890 هزار دلار سیمان به وزن بیش از 15 هزار تن به سایر کشورها صادر شده که با وجود اختصاص 36 درصد از سهم صادرات کل استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش دارد.

اسدی میزان صادرات کشمش به عنوان دومین کالای صادراتی استان همدان را 5 میلیون و 936 هزار دلار اعلام کرد و گفت: کشمش 27 درصد از صادرات کل استان را به خود اختصاص داده ولی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 17 درصد و از نظر وزنی 9 درصد کاهش داشته است.

وی از صادرات 2 میلیون دلاری سفال از استان همدان به سایر کشورها خبر داد و گفت: صادرات سفال بیش از 9 درصد کل صادرات استان همدان را شامل می‏‌شود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 33 درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار