ایجاد 130 هکتار فضای سبز با استفاده از پساب تصفیه خانه شهر یزد

معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد ، از تحقق 130 هکتار فضای سبز با استفاده از پساب تصفیه خانه شهر یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 05 July 2015
به گزارش تابناک یزد، هدایت الله میرشمسی گفت: این حجم نهالکاری شامل 15 هکتار فضای سبز زینتی و 115 هکتار تاغکاری در محور کمربندی جدید زارچ – اشکذر انجام شده است.
وی با بیان اینکه این میزان نهالکاری در سالهای 92 و 93 انجام شده اظهار کرد: در سالجاری نیز مکان یابی و تهیه طرح توسعه فضای سبز با استفاده از پساب در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
وی ادامه داد: برای گسترش جنگل کاری در حاشیه شهر یزد نیازمند تخصیص اعتبارات و همکاری سایر ارگانها و تامین وسایل و ادوات مورد نیاز هستیم .
میرشمسی خاطرنشان کرد : در سال گذشته این اداره کل اقدام به ساخت ایستگاه پمپاژ ، احداث دو دستگاه ذخیره آب و 11 کیلومتر لوله گذاری و خط انتقال آب جهت بهره برداری از پساب نموده است.
این مسوول اعلام کرد : هم اکنون با تفاهم صورت گرفته مجوز برداشت 10 لیتر در ثانیه از پساب تصفیه خانه اخذ شده و تا بحال 75 هزار مترمکعب آب برای آبیاری 130 هکتار فضای سبز ایجاد شده مورد استفاده قرار گرفته است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: برای آبیاری کمربند سبز یزد نیز مجوز برداشت 20 لیتر در ثانیه از محل پساب را داریم که با احداث خط انتقال آب باغ شهر یزد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
میرشمسی خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر 170 هکتار زیتون کاری در قالب طرح کمربند سبز شهر یزد و با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار صورت گرفته است.
وی یاد آور شد: این حجم از جنگل کاری دو برابر فضای سبز ایجاد شده در قالب طرح کمربند سبز در 10 سال گذشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار