صنایع دستی از نگاه تخصصی,برای اولین بار در یک همایش

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی فارس از برگزاری نخستین همایش تخصصی تحلیلی بر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با حضور اساتید، متخصصان، هنرجویان، دانشجویان و علاقه‌مندان به این صنعت فردا چهارشنبه در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۲ 18 February 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، این همایش پیرامون ویژگی‌های محصولات صنایع‌دستی، نقش صنایع‌دستی در ایجاد بازار اشتغال، جایگاه و استانداردسازی در محصولات، نقش برند در افزایش تولیدات و شیوه‌های نوآوری در صنایع‌دستی با سخنرانی ارژنگ ربیعی محقق و پژوهشگر هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و مسئول حوزه آموزش این اداره کل برگزار می‌‌شود.

این پژوهشگر صنایع‌دستی فارس پیرامون برگزاری این همایش گفت: به مباحث صنایع‌دستی به‌صورت علمی و تحلیلی کمتر پرداخته‌ شده است که در این راستا با انجام کار کارشناسی در حوزه معاونت صنایع‌دستی این استان تلاش داریم که به مباحث علمی و کارشناسی بیشتر توجه شود.

مسئول حوزه آموزش معاونت صنایع‌دستی این اداره کل افزود: صنایع‌دستی به‌تنهایی قادر نیست جایگاه اصلی خود را در بازار به‌دست آورد و همگام با پیشرفت و توسعه علوم و فنون به‌ویژه در حوزه‌های بازاریابی و تبلیغات، بسته‌بندی و استانداردسازی و شیوه‌های نوین تولید نیاز به همفکری و همکاری کارشناسان، دانشجویان، صنعت‌گران و هنرمندان این حوزه دارد که در این راستا این همایش که نخستین همایش تخصصی تحلیلی در زمینهٔ صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است می‌تواند گام مهمی در این عرصه بردارد.

وی گفت: این همایش‌های تخصصی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌صورت ماهانه یا هردو ماه یک‌بار به‌صورت ویژه برای یکی از رشته‌های صنایع‌دستی برگزار خواهد شد، ازاین‌رو حضور کارشناسان، دانشجویان، صنعت‌گران و هنرمندان می‌تواند در این همایش که با پرسش و پاسخ نیز همراه است بسیار مثمرثمر واقع شود.

این همایش توسط گروه صنعت و مدیریت ایرافا و با همکاری معاونت صنایع‌دستی این اداره کل و اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس فردا چهارشنبه 29 بهمن‌ماه از ساعت 16 تا 18 در آن موسسه واقع در 20 متری سینما سعدی، نبش کوچه هشتم برگزار خواهد شد و ورود برای علاقه‌مندان به این همایش آزاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار