یادداشت روز؛ جای خالی بازیکنان استان مرکزی در لیست تیم ملی جوانان

تابناک: در لیست اعلام شده از سوی سرمربی تیم ملی جوانان اسمی از جوانان استان مرکزی دیده نمی شود تا بار دیگر این سوال مطرح شود که فوتبال در استان مرکزی به کجا می رود؟
کد خبر: ۵۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 09 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی، امیرحسین پیروانی سرمربی تیم ملی جوانان جمهوری اسلامی ایران  اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تدارکاتی تیم ملی به منظور کسب آمادگی جهت حضور در مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیا  را در حالی اعلام کرد که از استان مرکزی نماینده ای در این لیست به چشم نمیخورد. اتفاق نامبارکی که سالیان سال است در فوتبال استان مرکزی شاهد آن هستیم. جاییکه با وجود داعیه دار بودن بسیاری از مربیان و کارشناسان فوتبال در استان مرکزی هر روز شاهد پسرفت هر چه بیشتر این رشته پرطرفدار در استان مرکزی هستیم.

پاسخ به این سوال که چه عوامل یا نهادهایی موجب این سیاهی در ورزش استان مرکزی شده اند در جایی که همه اهالی ورزش فوتبال خود را صاحب فکر و اندیشه می دانند بسیار دشوار است. تفکر و اندیشه همواره در هر جایی موجبات ترقی را فراهم آورده است اما شاید استان مرکزی تنها نقطه ای در مرزهای جغرافیایی باشد که با وجود داشتن تعداد زیادی مربی دارای مدرک های بالای مربیگری و داشتن بیشترین زیرساخت ها برای رشد و پرورش استعدادها همواره در چرخه بازیکن سازی دچار اشکال بوده است. به راستی کدام حلقه این چرخه در استان مرکزی مفقوده است که حتی با وجود داشتن هزاران کارخانه  و منبع مالی مناسب اما باز هم فوتبال این استان از تحویل یک بازیکن به تیم ملی جوانان عاجز است؟

کارشناسان و تحلیل گران وجود عوامل بسیاری را در پرورش یک استعداد موثر میدانند که از مهم ترین این عوامل می توان به امکانات سخت افزاری و حمایت مالی اشاره کرد. اما استان مرکزی به واقع نقطه مقابل این تحلیل کارشناسان قرار گرفته است .

مدیران و دست اندرکاران ورزش در استان مرکزی بدون نگاه ویژه به فوتبال پایه تنها به کسب موفقیت در تیم بزرگسالان فکر می کنند و کمترین توجهی  به تیم های پایه ای خود دارند . مربیان تیم های پایه در استان مرکزی باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند تا شاهد جریان یافتن خون زندگی در رگ های فوتبال مرده این استان باشیم.

مدارس فوتبال که اصلی ترین مراکز تربیت و پرورش استعدادها هستند با فاصله گرفتن از وظیفه اصلی خود تنها به کسب درآمد فکر میکنند و بسیار اندک هستند تعداد مربیانی که همچنان در استان مرکزی بازیکن های با استعداد را شناسایی میکنند تا در رشد و پیشرفت فوتبال استان نقشی داشته باشند. آمارهای مدارس فوتبال استان مرکزی در اردوهای استعدادیابی تیم ملی  یعنی اولین جایی که یک بازیکن کم کم با ساز و کارهای فوتبالی آشنا می شود به قدری پایین است که کافیست یک بازیکن خارج از ضوابط و بر اساس روابط در لیست تیم ملی جای گیرد تا همه شیپور به دست گیرند و ندای بازیکن من است بازیکن من است سردهند.

هر چند این نوشته گرهی از کار نمی گشاید و اتفاقی شگرفت در ورزش استان مرکزی به وقوع نخواهد پیوست اما بد نیست اگر همه ما رسالتهایمان را بدانیم و بهتر در صدد عملیاتی شدن وظایفمان برآییم.وظیفه ای که در مورد ما اطلاع رسانیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار