مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

235 هزار تن چغندر قندر در قزوین تولید می شود

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: پیش بینی می شود امسال 235 هزار تن چغندر قندر از مزارع استان تولید و برداشت شود.
کد خبر: ۶۱۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 28 May 2018

235 هزار تن چغندر قندر در قزوین تولید می شود

فرزاد خوش اخلاق مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین در گفت و گو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: سال گذشته 211 هزار تن چغندر قند در استان تولید شده بود.


این مسئول، تعداد بهره برداران این محصول در استان را 522 نفر خواند و گفت: در سطح یک هزار و 825 هکتار از اراضی استان امسال چغندر قند کشت شده که از این میزان یک هزار و 535 هکتار سبز شده است.


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین ادامه داد: از این میزان سطح زیر کشت 650 هکتار به روش نوین 50 سانتیمتری و سایر به روش معمولی کشت شده اند.


خوش اخلاق به مزایای این نوع کشت اشاره کرد و گفت: در کشت 50 سانتی یا مربعی، آرایش کشت از مستعطیل به مربع تغییر کرده و گیاه از لحاظ دریافت نور، آب و تغذیه از خاک شرایط مطلوب تری پیدا می کند و عملکرد محصول با این کار تا 2 برابر نیز افزایش می یابد.


وی با بیان اینکه برداشت این محصول از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود، یادآور شد: متوسط عملکرد برداشت چغندر قند در اراضی کشاورزی 40 تن در هکتار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار