اسکان 372 خانواده مسافر گرفتار در باران در مدارس خراسان شمالی

دبیر ستاد اسکان آموزش و پرورش خراسان شمالی از اسکان 372 خانواده مسافر گرفتار در بارندگی شب گذشته در مدارس این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 20 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،احمد آذری گفت:این خانواده ها با جمعیت هزار و 866 نفر در مدارس شهرستان های بجنورد،مانه و سملقان و شیروان اسکان داده شدند.

وی افزود:80 درصد از خانواده های مزبور در مدارس شهر بجنورد،مرکز استان اسکان داده شدند.

وی با اشاره به این که ستاد اسکان استان از یک ماه قبل آغاز به کار کرده،گفت:اسکان این تعداد مسافر،معادل بیش از نیمی از جمعیت اسکان یافته در مدارس استان در یک ماه فعالیت این ستاد بوده است.

به گفته آذری در یک ماه گذشته 5 هزار و 778 نفر روز مسافر در مدارس خراسان شمالی اسکان یافته بودند.

وی در خصوص برپایی چادر از سوی برخی از مسافران در میادین و بوستان های شهری بجنورد در شب گذشته،گفت:هدایت مسافران به مراکز اقامتی و سکونتی،وظیفه ستاد دایمی تسهیلات خدمات سفر در استان است.

وی افزود:باید ستاد دایمی تسهیلات خدمات سفر استان تبلیغات گسترده برای معرفی محل های اسکان مسافران در سطح استان داشته باشد تا آنان براحتی از این خدمات استفاده کنند.

دبیر ستاد اسکان آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:اکنون ارایه خدمات اسکان به مسافران توسط این نهاد با اولویت فرهنگیان صورت می گیرد ولی در صورت مراجعه سایر اقشار نیز خدمات اسکان به آنان ارایه می شود.

وی افزود:این اداره کل برای ارایه خدمات اسکان در فصل تابستان امسال، 155 مدرسه را با 863 کلاس درس در سه گروه مجهز،نیمه مجهز و عادی سطح بندی و ساماندهی کرده است.

دبیر ستاد اسکان آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: علاوه بر مدارس اختصاص یافته برای اسکان مسافران، خانه معلم بجنورد، مرکز استان با زیربنای هزار و 350 متر مربع با 22سوییت به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی برای تجهیز خانه معلم شهر بجنورد مبلغ 3.5 میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف اعتبارات استان های محروم هزینه شده است.

استان خراسان شمالی بین دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد مقدس قرار دارد و سالانه 20 میلیون نفر گردشگر و زائر از این استان گذر می کنند.

بارندگی های سه روز اخیر در استان خراسان شمالی موجب غافلگیری مسافران عبوری از این استان شده و برخی از آنان را مجبور به اتراق در این استان کرد.

شمار زیادی از مسافران در سه شب اخیر برای رهایی از باران و زدودن خستگی سفر، بناگزیر اقدام به برپایی چادر در بوستان های شهری، حاشیه میادین و خیابانها و نیز زیر پل غیرهمسطح در دست احداث بجنورد کردند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار