دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایلام؛

اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار فرهنگی برای مبارزه با اعتیاد در ایلام

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایلام از اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار مصوب به دستگاه های اجرایی برای مبارزه و پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر در استان خبر داد که قرار است برای اجرای 70 طرح هزینه شود.
کد خبر: ۶۵۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ 10 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ فهد کمالوندی  اظهار داشت: این میزان اعتبار نسبت به مدت مشابه سال قبل 70 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: 11 دستگاه اجرایی 70 برنامه فرهنگی با تمرکز در محلات پر خطر و کانون های کار و مراکز آموزشی و در بین خانواده های آسیب پذیر انجام می دهند.

وی همپوشانی و موازی کاری دستگاه ها در امر مبارزه با مواد مخدر را از جمله مشکلات اجرای طرح های پیشگیری از اعتیاد در سال های قبل اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد: امسال این مشکلات برطرف شود و برنامه های موثری در راستای آگاه سازی افراد اجرا شود.

کمالوند گفت: تشکل های مردمی در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان تشکیل شده که با همکاری امور اجتماعی و دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر برنامه های متنوعی در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اجرا می کنند.

بر اساس آمار منابع رسمی 2 میلیون و 800 نفر معتاد کشور هستند که 11 هزار نفر در استان ایلام است و نرخ شیوع اعتیاد در کشور 5.1 و در ایلام 1.9 درصد است.

میانگین سن شروع اعتیاد در کشور حدود 24 سال است که این میزان در استان ایلام کمتر و کمی بیش از 21 سال بوده و مایه نگرانی است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار