ارزیابی عضو شورای شهر بندرعباس از تاثیر لغو تحریم ها در توسعه بندرعباس

کیانوش جهانبخش گفت: از زمانی که شهرداریها براساس قانون ابلاغی منابع اعتباری ملی و استانی دریافت نمی کنند و به سمت درآمدزایی وخود گردانی رفته اند در نگاه کلان با پدیده فروش تراکم و واگذاری حق امتیاز مواجه بوده که این موضوع بصورت ملی است وبندرعباس نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.
کد خبر: ۶۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 28 July 2015
به گزارش تابناک، "کیانوش جهانبخش" عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان این مطلب افزود: عمده درآمدهای شهرداری بندرعباس از محل ارزش افزوده و دریافت عوارضات از شهروندان است.
 
رئیس کمیسیون بهداشت،سلامت وخدمات شهری شورای اسلامی شهربندرعباس گفت: شورای چهارم از ابتدا نهایت تلاش خود را درجهت تحقق کدهای درآمدی وصول نشده وتثبیت کدهای درآمدی پایدار بکار بسته است تا جایی که طی مدت دو سال بودجه ای، بودجه شهرداری بندرعباس از یکصد وشصت میلیارد تومان به 330 میلیارد تومان ارتقاء پیدا کرده است که با بررسی های انجام شده وبراساس نیاز سنجی واولویتهای درنظر گرفته شده برای ارائه حداقل خدمات مناسب به شهروندان وحرکت درمسیر توسعه متوازن ومتناسب به بیش از 600 میلیارد بودجه درسال نیاز است.
 
جهانبخش درادامه بیان کرد: درکشورهای پیشرفته وحتی شهرهای برخوردار درکشورمان سرمایه گذاران سهم عمده ای درتوسعه شهر دارند.
 
وی گفت: حال آنکه در بعضی از این شهرهای برخوردار هیچکدام از ظرفیتها وفرصتهای سرمایه گذاری مانند شهر بندرعباس نیست وباید علت عدم حضور سرمایه گذاران ونگاههای سلیقه ای وبخشی وعدم ترسیم یک افق مناسب وعدم استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران علاقه مند دانست.

 جهانبخش اظهار داشت: درواقع در این حوزه اراده کلان وتخصصی وجود ندارد ونمی توان به برگزاری همایشها،سمینارهای تخصصی سرمایه گذاری دلخوش کرد ودرعمل باید این موضوع به اثبات برسد کما اینکه درسنوات اخیر نه تنها درجذب سرمایه گذار ناموفق بوده ایم بلکه در جهت طرد سرمایه گذاران فعلی و عقیم گذاشتن پروژه های سرمایه گذاری نیز حرکت نموده ایم.
 
عضو شورای شهر بندرعباس گفت: با توجه به توافقنامه صورت گرفته و ان شاا...لغو تحریم ها باید تدبیری اندیشیده شود که سهم بندرعباس از سرمایه گذاری با توجه به  پتانسیل های موجود بسیار پر رنگ دیده شود واز این ظرفیت سرشار در راستای توسعه برنامه محور شهر بندرعباس بهره ببریم از این رو از تمامی نخبگان درجهت اعلام نظر وارائه راهکار واز سرمایه گذاران برای مشارکت دعوت بعمل می آوریم.
 
وی درادامه با اشاره به نگاه مثبت شورای چهارم به مقوله سرمایه گذاری بیان کرد: خوشبختانه نگاه شورای چهارم وشهرداری به مقوله سرمایه گذاری کاملاً مثبت وهمراه است که این یک سویی اهداف منجربه تدوین اطلس سرمایه گذاری دربخشهای مختلف زیرمجموعه شهرداری گردیده و زمینه برای حضور بیشتر سرمایه گذاران فراهم نموده است.
 
جهانبخش گفت: از طرفی دیگر علاوه بر حضور سرمایه گذاران مشارکت صنایع بزرگ وکوچک درسایر شهرهای برخورداردرتوسعه شهری پربارتر ومؤثرتر است واگر یک نگاه ویژه تری داشته باشیم می بینیم که شهر بندرعباس از صنایع درجهت توسعه هیچگونه بهره ای نمی برد واین یک چالش بسیار مهم ویک آزمون بزرگ برای شورای چهارم،نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی واستاندار هرمزگان است ویک توقع ومطالبه به حق مردم بندرعباس از دولت تدبیر وامید می باشد وبا توجه به رایزنی های صورت گرفته وجلساتی که با مجموعه صنایع بوده است امید آن می رود که با نگاه مثبت مدیران صنایع وخواسته به جای شهروندان شاهد اثر بخشی وهمراهی درتوسعه شهر باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار