پایان مناظرات دانشجویی دانشگاه‌ علمی کاربردی در مشهد

دومین دوره مسابقات مناظره دانشجویی مراکز علمی کاربردی خراسان رضوی با رقابت 20 تیم از مراکز علمی کاربردی مختلف استان با محوریت مهارت، اشتغال و کارآفرینی برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 22 November 2018
به گزارش تابناک : رییس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد گفت: اهداف برگزاری  مسابقات شامل ایجاد، تقویت و نهادینه‌سازی تعامل گفتمانی در مراکز آموزشی در حوزه مهارتی، تقویت سازوکار تولید گفتمان مهارت‌محور بر اساس گفتگو تعاملی در مراکز آموزشی، تضارب آرا و حاکم شدن فضا علمی و اخلاقی با رعایت اخلاق و منطق گفتگو در محیط دانشگاهی است.
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، احمد افروغی شامگاه گذشته در اختتامیه دومین دوره مسابقات مناظره دانشجویی مراکز علمی کاربردی خراسان رضوی که با محوریت مهارت، اشتغال و کارآفرینی  در محل هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری دانشگاه جامع علمی کاربردی، تصمیم گرفته است که مسابقات مناظره دانشجویی در استان یزد برگزار گردد. جهاد دانشگاهی استان نیز متولی و مبتکر مسابقات مناظره دانشجویی است.
 
 وی افزود: این مسابقات در سطح استان برگزار و افراد منتخب برای شرکت در مسابقات ملی به استانیزد اعزام خواهند شد. 
 
رییس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: اهداف برگزاری این مسابقات شامل ایجاد، تقویت و نهادینه‌سازی تعامل گفتمانی در مراکز آموزشی در حوزه مهارتی، تقویت سازوکار تولید گفتمان مهارت‌محور بر اساس گفتگو تعاملی در مراکز آموزشی، تضارب آرا و حاکم شدن فضا علمی و اخلاقی با رعایت اخلاق و منطق گفتگو در محیط دانشگاهی است.
 
افروغی در ادامه گفت: همچنین ایجاد فرصت قانونی و عادلانه برای طرح آزادانه آرا، دیدگاه و سوالات پیرامون موضوعات مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و شغلی در جامعه و آگاهی از نظرات مختلف در محیط آموزشی، ارتقا مهارت‌های منطقی، گفتاری و روحیه کار تیمی دانشجویان جهت تبیین و دفاع از آرا و دیدگاه اجتماعی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی خویش نیز از اهداف برگزاری این مسابقات است.
 
وی اضافه کرد: موضوع مناظره مهارت اشتغال و کارآفرینی تعیین شده است. در واحد استان خراسان، برگزاری این مسابقات به‌وسیله مرکز علمی دانشگاهی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد و معرفی تیم‌های استان خراسان رضوی به یزد در بازه 10 روزه انجام گرفته است.
 
رییس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بیان کرد: 20 تیم از مراکز علمی کاربردی مختلف استان در این مسابقات ثبت نام کردند. همچنین در جلسه توجیهی، قوانین و مقررات این مسابقه را  به دانشجویان تشریح کردیم.
 
افروغی تصریح کرد: برای ارتقا سطح کیفی تیم‌ها، کارگاه آموزشی در محل کتابخانه جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد که به صورت کارگاهی و عملی، تیم‌ها بدر مورد گزاره مورد نظر خود بحث و مناظره کردند تا برای مسابقه آمادگی لازم را کسب کنند. 
 
وی افزود: مسابقات از تاریخ 27 الی 30 آبان آغاز شده و در چهار مرحله برگزار گردید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار