افزايش و تقويت گشت هاي نامحسوس عرصه را براي سارقان خرد تنگ خواهد کرد

فرمانده انتظامي استان قم در بيست و ششمين کميسيون قرارگاه مشترک مبارزه با سرقت استان، گفت: با افزايش و تقويت گشت هاي نامحسوس و پياده، عرصه را براي سارقان خرد تنگ خواهيم کرد
کد خبر: ۶۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 30 July 2015
به گزارش  تابناک قم پايگاه خبري پليس ، سردار  کاظم مجتبايي  اظهارداشت: کاهش سرقت، نيازمند عملکرد مطلوب و همکاري پليس و دستگاه هاي مرتبط است.

وي با بيان اينکه سرقت هاي خرد، بخش اعظم سرقت هاي استان را به خود اختصاص داده است، تصريح کرد: پليس قم با افزايش و تقويت گشت هاي نامحسوس، عرصه را براي سارقان خرد تنگ خواهد کرد.

فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينکه موضوع سرقت يکي از دغدغه هاي مسئولان کشوري و استاني است، افزود: بايستي با تمام توان در جهت کنترل، کاهش و مديريت آن تلاش کنيم.

سردار مجتبايي در ادامه بر جلب رضايتمندي مردم و احساس امنيت آن ها تاکيد و خاطرنشان کرد: وقتي جرمي اتفاق مي افتد بايد نتيجه کشف آن و دستگيري مجرمان رضايت بخش باشد و آن رابطه معناداري که وجود دارد، دنبال شود و اتفاق بيافتد تا پس از کشف سرقت و دستگيري مجرمان، رضايتمندي حاصل شود.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان نيز در ادامه اين جلسه با بيان اينکه پيشگيري بسيار کم هزينه تر از مقابله و کشف جرم است، گفت: بايد نسبت به مديريت جرم و پيشگيري از آن در جامعه تلاش کرده و با آسيب شناسي و بررسي تهديدات اجتماعي، به منظور کاهش آن ها تلاش کنيم.

وي در ادامه نقش آموزش و ارتقاء آگاهي جامعه را در پيشگيري از جرائم و به خصوص سرقت، بسيار مهم و تعيين کننده دانست و عنوان داشت: براي تحقق اين مهم، جلسات و کارگاه هاي آموزشي بسياري با همکاري سازمان ها و دستگاه هاي مختلف استاني از جمله معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان و اداره پيشگيري از سرقت استانداري قم برگزار شده است که اميد است نتايج مطلوبي به همراه داشته باشد.

سرهنگ مهدي قدمي  ادامه داد: سال گذشته، جامعه هدف خود را مشخص کرديم و حدود 10 هزار نفر با برگزاري اين جلسات و کارگاه هاي آگاهي بخشي، آموزش هاي لازم را در زمينه پيشگيري از جرائم کسب کردند و برنامه ريزي شده است تا پايان سال 94، حدود 100 هزار نفر از اين آموزش ها بهره مند شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار