رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

زائر و مجاور دو عنصر فرهنگی تفکیک ناپذیر از منظومه عناصر هویتی مشهدالرضا(ع)/ سرمایه‌های فرهنگی شهر به ابزار نبرد گفتمانی تبدیل نشود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید تلاش کنیم سرمایه‌های فرهنگی شهر ابزار نبرد گفتمانی در عرصه سیاسی قرار نگیرد.
کد خبر: ۷۰۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ 18 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا حیدری با بیان اینکه مشهد میراث‌دار خراسان بزرگ و زادگاه عالمان و اندیشه‌ورزان بسیاری در گذشته و دوران معاصر بوده است، گفت: این خطه پهناور و بزرگ آبستن حوادث بسیاری در عرصه تاریخی و کانون مبادلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و ... بوده که به غنای فرهنگی و تاریخی آن بهایی دوچندان افزوده است.

حیدری با اشاره به وجود مسیر جاده ابریشم در خراسان و اینکه این استان زادگاه زبان پارسی است، افزود: خراسان مرکز تبادل اندیشه‌ها و مرکز رفت و آمد عالمان و بزرگان بسیاری در حوزه‌های مختلف فکری و اندیشه‌ای بوده است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان در 1200 سال قبل پایگاه مناظرات علمی و مرکز یکی از کرسی‌های آزاداندیشی بین تمامی عالمان کلامی با ادیان و مذاهب مختلف محسوب می‌شده و در حضور امام رضا(ع) به بحث و گفتگو می‌پرداختند.

 

حیدری با بیان اینکه مشهد و خطه خراسان با وجود سرمایه‌های فرهنگی و تمدنی گران‌سنگ و تمدن تاریخی خود با ایده‌آل‌ها و آنچه که شایسته است فاصله بسیاری دارد، افزود: زائر و مجاور را دو عنصر فرهنگی تفکیک ناپذیر از منظومه عناصر هویتی مشهدالرضا(ع) می‌دانیم و برغم تفاوت‌های نظری در مفاهیم زائر و گردشگر و یا مجاور و شهروند، در عرصه عمل پیوندهای وثیقی میان ا‌ین مفاهیم وجود دارد و تفکیک مرزهای آن در عرصه تجربی چندان امکان‌پذیر نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پایان تاکید کرد: باید تلاش کنیم سرمایه‌های فرهنگی شهر ابزار نبرد گفتمانی در عرصه سیاسی قرار نگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار