شهردار شیراز بر ضرورت برنامهریزی فشرده برای بهرهبرداری از خط 2 قطارشهری تاکید کرد و افزود: اقدامات یک سال اخیر مجموعه مدیریت شهری همچون افتتاح پیش از موعد مقرر ایستگاه متروی امام حسین (ع) و تقاطع سه سطحی شهدای کشن نشان داد که با تلاش مضاعف، برنامهریزی دقیق و اولویتبندی میتوان بهره برداری و تکمیل پروژههای عظیم شهری را سرعت بخشید.
وی با بیان اینکه پیش بینی مدیران سازمان حمل و نقل ریلی و پیمانکار مربوطه، حاکی از اتمام حفاری خط 2 قطار شهری شیراز در 18 ماه آینده است، از مدیران قطار شهری شیراز خواست تا فرآیند پایان حفاری مکانیزه خط 2 قطارشهری را به کمتر از زمان برنامهریزی شده کاهش دهند.
خط دو قطار شهری شیراز به طول 15 کیلومتر از شهرک میانرود آغاز و تا کلبه سعدی ادامه دارد. حفاری این خط از شهرک میانرود تا ایستگاه آزادی واقع در میدان آزادی با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه TBM انجام و از ایستگاه آزادی تا ایستگاه سعدی به دلیل جنس زمین به صورت سنتی انجام میشود.
تاکنون هفت هزار و 300 متر از خط دو از میان رود تا ایستگاه رحمت به صورت مکانیزه حفاری شده و سه هزار و 500 متر دیگر برای رسیدن به ایستگاه میدان امام حسین (ع) باقی مانده است.