بیش از 13 هزار جلد کتاب در چهارمحال و بختیاری اهدا شد

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته 13 هزار و 152 جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا شد
کد خبر: ۷۴۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 05 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- فرهاد خلیل مقدم در نشست شورای انجمن کتابخانه های عمومی استان افزود: همچنین منابع کتابخانه های عمومی استان در سال گذشته به 855 هزار و 725 جلد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه اعضای کتابخانه های عمومی استان در سال 96، 38 هزار نفر بوده است، تصریح کرد: این تعداد در سال 97 به 41 هزار و 79 عضو افزایش یافت.
خلیل مقدم با بیان اینکه بیشترین کتاب های به امانت داده شده، کتابهای حوزه ادبیات بوده است، اظهار داشت: سال گذشته 748 هزار و 961 جلد کتاب به امانت داده شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال وبختیاری همچنین به اجرای طرح بهار مهربانی در قالب ارسال کتاب و وسایل اسباب بازی به کودکان سیلزده کشور اشاره کرد و گفت: تعدادی کتاب و اسباب بازی به ارزش 120 میلیون ریال از استان به مناطق سیلزده کشور ارسال شد.
خلیل مقدم با اشاره به اجرای نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، افزود: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند با مطالعه منابع مرتبط با بخش های این جشنواره به 2 شیوه مکتوب و الکترونیک در این جشنواره شرکت کنند.
وی افزود: شرکت کنندگان در 3 رده سنی «کودک» ، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» با عناوین موضوعی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، شاهچراغ (ع) و امام جواد (ع) در 2 بخش خانوادگی و فردی در این مسابقه رقابت کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: 12 عنوان کتاب برای نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی درنظر گرفته شده که علاقمندان برای دریافت فایل کتابها می توانند به آدرس www.razivi.iranpl.ir مراجعه و یا بصورت حضوری کتابها را از کتابخانه های عمومی سطح استان دریافت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره رضوی بر تبلیغات گسترده این جشنواره تاکید کرد و گفت: مردم ایران اسلامی گرچه نسبت به ائمه اطهار(ع) شناخت و ارادت ویژه ای دارند اما این حضور حضرت، قدر و منزلت این امام همام را نزد ما دو چندان کرده و سبب شده با تاسی از سیره رضوی در برگزاری جشنواره های فرهنگی و مذهبی، زندگی خویش را با گوهر تابناک دانایی مزین کنیم.
جعفر مردانی افزود: از سوی دیگر برگزاری جشنواره ها و استفاده از فرصت عظیم علاقه و ارادت مردم به ساحت قدسی امامان معصوم بویژه علی ابن موسی الرضا (ع) می تواند باعث رشد و شکوفایی و گرایش جامعه به سمت کتابخوانی و مطالعه شود و در این میان جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی مغتنم برای تحقق این مهم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار