رد صلاحیت به روش موسوی‌خوئینی‌ها

کد خبر: ۷۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 10 August 2015
مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: انتقادها به نظارت قانونی شورای نگهبان در حالی توسط اصلاح‌طلبان صورت می‌گیرد که باید نحوه احراز صلاحیت‌ها را از دیدگاه تئوریسین‌ها و شخصیت‌های اصلی آنها بررسی کرد. برای این منظور می‌توان به اولین انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد که سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها (دبیر فعلی مجمع روحانیون مبارز)، رئیس کمیته نظارت بر تبلیغات ریاست جمهوری می‌شود.
به گزارش تابناک یزد، موسوی‌خوئینی‌ها برای احراز صلاحیت‌ها مشی و روشی به مراتب تندتر و سخت‌تر از رویه امروز که مورد انتقاد جریان متبوعش است را در پیش می‌گیرد و حتی تکثر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را توطئه‌ای علیه انقلاب اسلامی عنوان می‌کند.

وی همچنین در مورد سبک و روش خود در رد صلاحیت‌ها تاکید می‌کند که باید کاندیداهایی تایید شوند که صددرصد مورد تأکید باشند.
خوئینی‌ها در تریبون نماز جمعه تهران می‌گوید: «من افرادی را که صددرصد واجد صلاحیت نیستند حذف می‌کنم. افراد باقی مانده هم اجازه تبلیغات خواهند داشت... کاری که من خواهم کرد حذف افراد فاقد صلاحیت است.» بر همین اساس بود که در انتخابات ریاست جمهوری اول بسیاری از نامزدها رد صلاحیت شدند و تنها عده انگشت شماری برای رقابت باقی ماندند.

جالب اینجاست که نتیجه آن انتخابات نشستن بنی‌صدر بر کرسی ریاست جمهوری بود؛ کسی که اسنادی از ارتباط وی با سازمان سیا وجود داشت و به گفته معصومه ابتکار برخی از اسناد کشف شده در سفارت آمریکا این موضوع را تأئید می‌کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار