انتقال آب سد البرز به شالیزار‌های کم آب جویبار

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران: برای نخستین بار آب سد البرز به 3 هزارهکتار از شالیزارهای کم آب شهرستان جویبار انتقال داده شد.
کد خبر: ۷۶۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 11 July 2019

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران: برای نخستین بار آب سد البرز به 3 هزارهکتار از شالیزارهای کم آب شهرستان جویبار انتقال داده شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، داودیان با اشاره به در دستور قرارگرفتن طرح اضطراری انتقال آب این سد از پارسال گفت: با ساخت ۹ کیلومتر کانال بتنی و ۶ کیلومتر کانال خاکی موقت برای نخستین بار با هدایت شبکه آبیاری و زهکشی سد البرز، ۳ هزارهکتار از شالیزار کم آب روستا‌های کلاگر محله، باغبان محله، و اسماعیل کلا شهرستان جویبار از نعمت آب این سد بهره‌مند شدند.
معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه برای اجرای ۵۷ کیلومتر از کانال‌های بتن و زهکشی، ۳۷ میلیاردتومان به شهرستان جویبار اختصاص یافته و تاکنون ۲۰ کیلومتر از این طرح اجرا شده است افزود: آب این زمین‌ها پس از طی مسیر ۳۴ کیلومتری از سد انحرافی گنج‌افروز وارد زمین‌های روستا‌های ذکر شده می‌شود.
داودیان، پیشرفت فیزیکی کل شبکه آبیاری و زهکشی سد البرز را حدود ۷۴ درصد اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان برای ۵۲ هزار هکتار زمین در محدوده ۵ شهرستان بابل، بابلسر، قائم شهر، سیمرغ و جویبار هزینه شده است.
۲۸ هزارهکتار از زمین‌های شهرستان جویبار به بخش کشاورزی اختصاص داشته که ۱۰ هزارهکتار آن برای کشت برنج استفاده می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار